خبرهای داغ:
آيت‌الله نوري همداني:

دشمن هيچگاه آرام نيست/علما با يكديگر همفكر و هماهنگ باشند

يكي از مراجع تقليد گفت: همیشه فتنه‌ها وجود داشته و هیچگاه دشمن آرام نیست و نقشه‌های مختلف داشته و دارند بنابراين علما باید با یکدیگر همفکر و هماهنگ حرکت کنند.
کد خبر: ۸۹۶۴۳۸۳
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب و روحانیون اهل تسنن استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وحدت، صمیمیت و انسجام یکی از برکات انقلاب بین مردم بود اظهار کرد: دشمنان سعی کردند اختلاف ایجاد کنند ولی علمای بیدار همیشه وحدت و اتحاد داشتند.

وی خاطرنشان کرد:‌ این انقلاب استمرار راه پیامبران خدا است که در این  راه وحدت و اتحاد رکن بزرگی محسوب می‌شود زیرا عزت و قدرت اسلام در وحدت و انسجام است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید صمیمیت در بین ما وجود داشته باشد تا عزت بیشتری برای اسلام به وجود آید گفت: پیامبران آمدند تا زندگی تؤام با آسایش، عزت و رفاه برای مردم فراهم کنند و سعی می‌کردند مردم را با خود هماهنگ کنند.

وی عنوان کرد: پیامبران فعالیت‌های بسیار مهمی انجام دادند که یکی از کارهای آنها برخورد با دشمنان بود و علما و فقها همراه پیامبران در عرصه‌های مختلف حضور داشتند و جان و خون خود را فدا کردند بنابراین خداوند در دنیا عزت و در آخرت به آنها پاداش می‌دهد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه شما در انقلاب کمک کردید تا انقلاب به پیروزی رسید گفت: تربت شهدا و خانواده شهدا دارای پیام است.

وی یادآور شد: همیشه فتنه‌ها وجود داشته و هیچگاه دشمن آرام نیست و نقشه‌های مختلف داشته و دارند بنابراین علما باید با یکدیگر همفکر و هماهنگ حرکت کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه کل دنیا در برابر فرهنگ اهل بیت(ع) خاضع است گفت: این فرهنگ نجات‌دهنده بشریت از عقب‌ماندگی و ظلم است بنابراین بر اساس این فرهنگ باید وحدت داشته باشیم.

وی یادآور شد: ائمه اطهار(ع) فرمودند با کسانی که اهل تسنن هستند متحد باشید و به مسجد آنها بروید و علمای شیعه و سنی در یک حوزه درس می‌خواندند.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: باید در نظر داشت هر اندازه متحد باشیم عزت و عظمت ما بیشتر است زیرا دشمن سعی می‌کند بین ما به شکل‌های مختلف اختلاف ایجاد کند ولی ما باید بیدار باشیم.

وی با بیان اینکه پیامبر خدا(ص) در دوران خود چندین بار با غرب جنگیدند زیرا آنها نقشه داشتند و می‌خواستند اسلام را از میان بردارند گفت: رسول خدا(ص) با چنین اقدامی می‌خواستند استقامت و فرهنگ خود را ثابت و از نفوذ دشمن جلوگیری کنند و اجازه تجاوز را به دشمنان ندهد.

این مرجع تقلید یادآور شد: هیچ گاه نباید از غرب غافل بود زیرا همیشه علیه شما نقشه دارند بنابراین لازم است بیدار و هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه مذاهب اسلامی با هم متحد باشند گفت: اکنون عربستان سعودی مذهب خرافی را درست کردند و مذهبی به وجود آوردند که با مفاهیم اسلام هماهنگ نیست بر اساس قرآن پناه بردن به آمریکا و دشمنان جایز نیست شکی نیست که آمریکا و صهیونیست‌ها ظالم هستند.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: برخی اوقات ما را تروریست می‌خوانند در حالی که مطالب قرآن در زمینه مبارزه با دشمنان مرز نمی‌شناسد.

ارسال نظرات