خبرهای داغ:
آيت‌الله علوي گرگاني:

هدف خلقت بشر معرفت الله است

يكي از مراجع تقليد گفت:‌ تمام خلقت بشر برای معرفت الله است؛ بايد در نظر داشت خداوند بر اساس لطف و رحمت بندگان را آفریده تا راه معرفت را به دست آورند.
کد خبر: ۸۹۶۴۳۸۵
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار رئیس سبک کنگ فو گرات سان استان قم و اعضای کمیته‌های این سبک با بیان اینکه فعل و انفعالاتی در عالم دنیا وجود دارد اظهار کرد: خداوند بشر را در این عالم خلق کرده تا بتواند در این عالم ذخیره‌ای برای آخرت خود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: جوانان باید در هر رشته‌ای به امر الهی آگاه شوند و معرفت الهی آنها افزایش پیدا کند و در سن جوانی بداند بنده خدا است و نسبت به دلیل خلقت آگاه باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انسانی که بداند کجا بوده و به کجا خواهد رفت مورد رحمت پروردگار قرار می‌گیرد گفت: باید بفهمیم منظور از خلقت چه بوده و خداوند چرا ما را آفریده است.

وی عنوان کرد: تمام خلقت بشر برای معرفت الله است باید در نظر داشت خداوند بر اساس لطف و رحمت بندگان را آفریده تا راه معرفت را به دست آورند.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه خداوند از خطاهای افرادی می‌گذرد که ایمان دارند و در راه خدا مجاهدت می‌کنند گفت: این افراد به شهری دیگر هجرت می‌کنند تا دین خود را تکمیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که اهل علم هستند از شهرستان خود هجرت می‌کنند تا در حوزه علمیه به دریافت درس و علوم بپردازند و هجرت آنها برای خدا است بنابراین امید به رحمت خدا دارند و خدا آنها را می‌بخشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار