خبرهای داغ:
رئيس دفتر عقيدتي سياسي فرماندهي كل قوا:

پژوهشگران با تفكر داعشي مبارزه كنند

رئيس دفتر عقيدتي سياسي فرماندهي كل قوا گفت: تفكر داعشي وجود دارد بنابراين بايد در برابر اين تفكر خطرناك ايستاد.
کد خبر: ۸۹۶۴۳۸۷
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی ظهر امروز در همایش گرامیداشت هفته پژوهش در نیروهای مسلح که از سوی پژوهشگاه امام صادق در مکان این پژوهشگاه برگزار شد اظهار کرد: امام خمینی(ره) در سخنی فرمودند حوزه‌ها و روحانیت باید نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشد و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهیای عکس العمل مناسب باشد.

وی خاطرنشان کرد: در فرمایشات رهبر معظم به این مسائل برخورد می‌کنیم که علم و تحقیق کلید قطعی پیشرفت کشور است و برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم کارهای دقیق و پژوهشی لازم است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه اگر ژرف‌یابی و پژوهش نباشد نتیجه آن یک جا ایستادن و درجا زدن و با دنیای پیرامون بیگانه‌تر شدن است گفت: پیشرفت علمی بدون تحقیق و پژوهش امکان ندارد تولید علم و تحقیقات حیات آینده کشور است بنابراین عنصر تحقیق و پژوهش در همه مکان‌ها به صورت یک اصل در مجموعه کارها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه علوم انسانی مغفول بوده و هنوز علوم انسانی ترجمه شده غربی است گفت: در زمینه فناوری موشک، اتم و برخی از بخش‌های پزشکی هوش ایرانی به کار افتاده ولی در زمینه‌های علوم انسانی دچار عقب ماندگی شدید هستیم که رهبر معظم انقلاب روی این مسئله تکیه می‌کنند.

صفایی خاطرنشان کرد: لازم است عده‌ای شیفته و به صورت جهادی وارد میدان شوند و امثال خواجه نصیر طوسی لازم است بنابراین کسانی که دلسوخته اسلام، انقلاب و اهل فکر هستند و فرصت تحلیل دارند باید به پاخیزند.

وی با بیان اینکه تفکر داعشی وجود دارد بنابراین باید در برابر این تفکر خطرناک ایستاد گفت: جز حوزه، پژوهشگران و محققان چه کسی باید در برابر این مکاتب انحرافی بایستد و آنها را رسوا کند و در زمینه مسئله علوم انسانی که مورد دغدغه رهبری است چه کسی باید وارد میدان شود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا تصریح کرد:‌ فضای علمی کشور باید فضای تولید، ‌ترویج، پژوهش و پرورش محقق و عالم باشد که در این زمینه نخبگان و مسؤولان وظایفی بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه برگزاری مستمر نشست‌ها روح پژوهش و تحقیق را احیا و پرورش می‌دهد گفت: دستگاه‌های مدیریتی و اساتید باید روحیه خودباوری، اعتماد و امید به آینده را در مراکز پژوهشی و در بین جوانان پژوهشگر و نخبه ترویج کنند.
صفایی با بیان اینکه تمام مفاخر علمی ما مربوط به پس از ورود اسلام به سرزمین است گفت: پیامبر اکرم(ص)، ائمه اطهار(ع)، قرآن و اسلام در ایران تحولی به وجود آوردند زمانی که اسلام به ایران آمد از نظر فکر، فرهنگ و تحقیق مکتبی آورد که ایرانیان با هوش و فطرت پاک خود از آن استقبال کردند.
وی خاطرنشان کرد: انسان‌هایی در دامن اسلام پرورش پیدا کردند و نوشته‌هایی از آنها به یادگار مانده که امروز از مفاخر جهان است و در دامن اسلام کسانی رشد پیدا کردند که عاشق و شیفته تحقیق و پژوهش در زمینه‌های مذهبی و ملی بودند.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا عنوان کرد:‌ علامه امینی و استاد مطهری از جمله مفاخر ایران است که در دامن اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) پرورش پیدا کردند و به دنیا قابل عرضه هستند.
وی با بیان اینکه کشور در دوره قاجار حالت علمی و فناوری خود را از دست داد گفت: دوره قاجار دوران رکود بوده است و پس از قاجار در دوران رضا و محمدرضا پهلوی بر اساس ظاهر رکود وجود نداشت ولی بر اساس تاریخ مشاهده می‌شود که دست نشانده روباه پیر استعمار هستند.
صفایی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب با دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب یک حرکت علمی در جامعه به وجود آمد.
 وی ادامه داد: امروز غرب و آمریکا بیان می‌کنند که می‌خواهند در مسئله موشک و برد موشکی ایران با ایران مذاکره کنند پسا برجاممان مسئله موشک است زیرا شنیده‌اند موشک‌های ایران تا 2 هزار کیلومتر برد دارد و با پنج متر انحراف احتمالی هدف را می‌زند.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب در زمینه‌هایی به خوبی پیشرفت وجود داشته است گفت:‌ زمانی که غربی‌ها و آمریکا شنیدند که ما اورانیوم 20 درصد را طراحی و اجرا کردیم مبهوت شدند و گفتند نمی‌توانند به صفحات سوخت تبدیل کنند ولی توانستیم.
انتهای پیام/78003/آ40

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار