معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده ایران مطرح کرد:

دانش همسرداری لازمه ازدواج موفق/ جوانان مراقب سایت های اینترنتی همسریابی باشند

معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده ایران با تاکید بر اینکه دانش همسرداری را باید آموخت تصریح کرد: باید علایق و نیاز‌های طرف مقابل را شناخته و به آن احترام بگذاریم.
کد خبر: ۸۹۶۴۳۹۴
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ دکتر عبدالرضا کردی در دومین همایش از مجموعه همایش‌های ششمین جشنواره مسیرخوشبختی با حضور جمعی از دانشجویان مجرد دانشگاه های مشهد به ضرورت برخورداری جوانان از برخی شاخصه‌ها در امر ازدواج اشاره کرد وگفت: یکی از موضوعات اساسی در ازدواج اهلیت است. جوانان برای داشتن ازدواج موفق بایدخوش سخن؛ هم فکر و هم دل باشند.

وی افزود: خانواده دانشگاهی است که خداوند مدیر آن است؛ باید دانشجوی این دانشگاه ثابت کند که اهلیت داشته و خلیفه واقعی او بر روی زمین است.

رئیس مرکز جهانی آموزش و پرورش خلاق در‌مالزی به شکل گیری دوستی های خیابانی و تبعات منفی آن نیز اشاره و تصریح کرد: انتخاب باید از روی شناخت وآگاهی صورت پذیرد و ارتباطات سطحی که در خیابان انجام می‌شود نمی‌تواند منجر به ازدواجی عمیق و موفق شود. دوطرف باید با درنظر گرفتن خصوصیات اخلاقی خود و طرف مقابل نسبت به انتخاب شریک زندگی خود اقدام کنند.

وی عفاف ذهنی را عامل مهمی در ازدواج دانسته و بیان کرد: باید مراقب اهلیت ذهن بود؛ تعدد آشنایی‌ها در دوره جوانی باعث سردرگرمی قلب و ذهن می‌شود. باید توجه داشت که خطای ذهنی از خطای عینی بدتر است.

وی خاطرنشان کرد: مابه آدم‌هایی محتاج هستیم که خود را مدیون زندگی بدانند نه طلبکار آن. به آدم‌هایی محتاجیم که به زندگی عشق می‌ورزند نه کنیه؛ به آدم‌هایی احتیاج داریم که به آینده فرزندانشان فکرکنند نه گذشته پدرانشان.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: باید در ابراز احساساتمان کوتاهی نکنیم و بی‌اندازه مهر بورزیم. گفتن بار‌ها وبار‌ها دوستت دارم ضعف نیست بلکه نشان عشق است که میتواند بنیان عشقی خانواده را محکم کند.

وی بابیان اینکه خانه ملک نیست؛ بلکه امانت خداست افزود: خانه فقط چهاردیواری نیست بلکه قبله عشق است، اگر خانه خراب شود جامعه خراب می‌شود.

دکتر کردی همچنین با تاکید بر اینکه دانش همسرداری را باید آموخت تصریح کرد: باید علایق و نیاز‌های طرف مقابل را شناخته و به ان احترام بگذاریم.

وی ازدواج را مدرسه دانسته و عنوان کرد: دانش؛ بینش وکنش همسرداری در روابط زوجین موثر است و باید این موارد را اموخت.

رئیس مرکز جهانی آموزش و پرورش خلاق در‌مالزی ادامه داد: هرچقدر قبل ازدواج درست یادبگیریم واشکالات را برطرف کنیم بعد ازدواج با مشکلات و آسیب‌های کمتری مواجه می‌شویم.

وی درپاسخ به یکی از حاضرین که درخصوص مراکز همسریابی سوال کرد گفت: سایت‌های همسریابی اگر زیر نظر مراکز معتبر و قابل اعتماد باشند خوب هستند، ولی سایت‌های اینترنتی شخصی بسیار خطرناک و مشکل آفرین هستند.

وی به عنوان نمونه سایت همسان گزینی خشت که زیرنظر نهادرهبری و ستاد ازدواج دانشجویی و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده به عنوان یک مرکز معتبر اشاره کرد وگفت: مشاوره و مراجعه به مراکز معتبر میتواند منجر به انتخاب آگاهانه و موثر شده و ثمرات خوبی به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است محور‌های این جشنواره شامل دوره‌های آموزشی؛ همایش ها؛ آزمون‌های آنلاین و مسابقات شامل بخش ادبی شامل داستان کوتاه، شعر، خاطره نویسی؛ بخش هنری شامل فیلم ۱۰۰ ثانیه ای، عکس وکاریکاتور؛ طراحی اپلیکشن، نمایشنامه نویسی می‌باشد.

در این جشنواره همچنین تسهیلاتی شامل ارایه مشاوره تخصصی قبل وبعد از ازدواج به دانشجویان، برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای جوانان در آستانه ازدواج و همچنین زوجین جوان، ارایه گواهی شرکت درجشنواره جهت معرفی به مزاکر مشاوره و همسان گزینی خشت اول، اردو‌های آموزشی وتفریحی یک روزه برای زوجین ارایه می‌شود.

جوایز این جشنواره نیز شامل ۴ کمک هزینه سفر کربلا؛ سفرآموزشی تفریحی شمال، ۵ دستگاه تبلت، ۵ دستگاه گوشی هوشمند، ۱۰ عدد پاوربانک همراه و ۱۰ هدست بلوتوثی می‌باشند.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها