خبرهای داغ:
طلاب بسیجی حوزه فاطمةالزهرا (س) به مناسبت ۲۷ آذر روز «وحدت حوزه و دانشگاه» با حضور در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با آیت الله مصباح یزدی دیدار کردند.
کد خبر: ۸۹۶۴۴۱۵
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله «محمدتقی مصباح یزدی» رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) طی سخنانی که در جمع خواهران طلبه بسیجی حوزه فاطمةالزهرا (س) ایراد کرد، اظهار داشت: مسئله وحدت حوزه و دانشگاه ازجمله مسائل مهمی است که پس از انقلاب مورد توجه جدی صاحب نظران قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: این توجه بیش از هرچیز مرهون بینش و بصیرت حضرت امام (ره) بود که با نگاه ویژه خود به حوزه و دانشگاه برلزوم وحدت این دو نهاد جهت اعتلای جامعه و استحکام پایه‌های نظام اسلامی تاکید کردند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه باید مثل دوخط موازی باهم حرکت کنند، افزود: حضرت امام خمینی (ره) با علم به اینکه حوزه و دانشگاه مبداء تحولات یک جامعه هستند، بر تغییر بنیان‌های فکری حاکم بر جامعه که حاصل استبداد ۲۵۰۰ ساله حاکمیت شاهنشاهی بود، همت گماشتند و با فراست تمام اعلام نمودند که راه تحول فکری و معرفتی جامعه از مسیر وحدت حوزه و دانشگاه می‌گذرد.
ارسال نظرات