به لطف و کمک رسانه‌های مجازی و با پیگیری بخشدار مرکزی شهرستان لردگان اهالی روستای نساءکوه از نعمت آب، جاده، مدرسه و برق برخوردار می شوند .
کد خبر: ۸۹۶۴۴۲۶
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری به نقل از سلام لردگان، ظاهراً داستان عبور از رودخانه با گرگر(جره) تمام شد و ماجرا از این قرار بود که دانش‌آموزان مقطع ابتدایی روستای محروم "نساء‌کوه پشتکوه میلاس" شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری برای رفتن به مدرسه باید از روخانه‌ای عریض و بسیار پرآب به نام خرسان عبور می کردند که به‌دلیل محرومیت از ساخت پل ارتباطی بر روی این رودخانه، دانش‌آموزان خردسال این روستا مجبورند صرفاً با استفاده از یک سیم بکسل که از یک سوی روخانه به سوی دیگر روخانه وصل شده، به‌صورت بسیار خطرناک و دلهره‌آوری عبور کنند.

خبرنگار سلام لردگان در خصوص پیگیری و رسیدگی به مشکلات این روستا سراغ بخشدار مرکزی شهرستان لردگان رفت که در پاسخ، علی فتاحی بخشدار مرکزی بیان داشت: روستای نساء کوه میلاس در فاصله 35 کیلومتری شهر لردگان و در نقطه صفر مرزی و آخرین نقطه استان چهار محال و بختیاری همجوار با استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است .

وی افزود: این روستا، روستایی قشلاقی و طبق سرشماری سال 1395 دارای 9 خانوار و 31 نفر که در طول سال فاقد سکنه است و اهالی این روستا فقط در فصل سرد سال در این روستا سکونت می کنند.

فتاحی بیان داشت: این روستا تا امروز فاقد هیچ گونه خدمات گاز، برق، آب و... است ولی با پیگیری هایی که به عمل آمد از طریق اداره برق شهرستان لردگان مسیر برق به این روستا طراحی شد که به زودی برق این روستا حل می شود.

بخشدار مرکزی لردگان در خصوص جاده دسترسی به این روستا گفت: یک دستگاه بیل میکانیکی هم اکنون از پل شهید نژندی به طول 3 کیلومتر تا روستای نساء کوه در حال ایجاد جاده است و از طریق اداره راه و شهرسازی شهرستان یک دستگاه بولدوزر نیز جهت پیشرفت کار جاده پیگیری شد و به زودی در کمتر از یک هفته جاده دسترسی به این روستا پایان می یابد .

وی افزود: آب آشامیدنی این روستا از طریق اداره آب روستایی شهرستان پیگیری شد که قرار شد از روستای همجوار ( روستای انجو) برای این تعداد خانوار آبرسانی شود .

فتاحی از احداث پل نفر رو به این روستا خبرداد و گفت: از طریق شرکت نفت پاسارگاد تهران رایزنی هایی صورت گرفت که این شرکت قول دادند به صورت خیری پل نفر رو که از روی رودخانه خرسان گذر می کند را احداث نمایند .

وی به احداث یک مدرسه یک کلاسه در این روستا که کمتر از یک هفته کار آن به اتمام می رسد گفت: با احداث جاده و مدرسه برای این روستا دیگر نیاز مبرم به پل نفر رو کمتر احساس می شود .

بخشدار مرکزی لردگان تصریح کرد: تا راه اندازی جاده و مدرسه این روستا گهواره و کابل گرگر (جره) این روستا تعویض شد و دانش آموزان با خیال راحتر می توانند از این رودخانه عبور کنند .

وی در پایان گفت: 35 روستا در شهرستان لردگان وجود دارد که مشکلاتی مشابه روستای نساء کوه را دارند .

ارسال نظرات