سرهنگ پاسدار دامغانی در نشست آموزشی گشت محله محور بسیج شاهرود گفت: با گشت بسیجی محله محور، احساس امنیت و رضایت مندی مردم را نسبت به نظام افزایش و کمک به عمق بخشی نظام در ماموریت نرم انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۴۴۵۷
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمید دامغانی در نشست آموزشی گشت‌های بسیجی محله محور که به همت حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا (ص) و با حضور فرماندهان و مسئولین عملیات پایگاه‌های بسیج به میزبانی پایگاه شهید آوینی شهرک البرز شاهرود برگزار شد در سخنانی با تشکر از دست اندرکاران برگزاری این نشست و حضور بسیجیان با اشاره چرایی تشکیل گشت‌های بسیجی محله محور اظهار کرد: این گشت‌های جزو برنامه‌های ابلاغی جدید و با تغییر اولویت‌ها در برنامه‌های بسیج لحاظ شده است.
وی افزود: یکی از اولویت‌های بسیج خدمت رسانی است و عملکرد بسیج در حوزه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی و محرومیت زدایی است و گشت محله محور از منظر خدمت امنیتی به مردم طراحی شده است.
دامغانی با تاکید بر اینکه سازمان بسیج در نظر دارد همه فعالیت‌ها محله محور و مسجد محور پیش برود خاطر نشان کرد: بر اساس سازماندهی در عرصه‌های مختلف فعالیتی، همه فعالیت‌ها را مردم اداره می‌کنند و در همه حوزه‌ها برنامه ریزی و تامین منابع توسط مردم و برای مردم انجام می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت گشت بسیجی محله محور از دیدگاه رهبر انقلاب بیان کرد: حضرت آقا امنیت را نعمتی بزرگ در هر جامعه‌ای که زمینه پیشرفت مادی و معنوی را می‌خواهد بیان می‌فرمایند و شرط حرکت عظیم اجتماعی را هم امنیت بیان می‌کنند.
فرمانده سپاه شاهرود با بیان فرمایش رهبر انقلاب در سال ۷۹، علاج ناامنی را گشت بسیجی عنوان کرد و افزود: رهبری در آن سال برای تهران ۲۰ هزار گشت بسیجی تعریف کردند و تاکید فرمودند: این کار غیر از بسیجی از هیچکس برنمی آید نه ارتش و نه سپاه و نه نیروی انتظامی و این بدان معناست که امنیت را باید مردمی کنیم.
وی با اشاره به جایگاه حقوقی گشت‌های بسیجی محله محور گفت: ستاد کل نیرو‌های مسلح در سال ۱۳۹۱ و در پی استعلام در خصوص گشت‌های محله محور بسیج تاکید دارد که باید در چارچوب برنامه‌های امنیتی و خط مشی شورای تامین و امنیت کشور تامین شود لیکن سلسله مراتب فرماندهی در سپاه نیز در راستای ماموریت و وظایف سپاه می‌تواند برنامه گشت را پیش بینی و ابلاغ کند.
دامغانی با بیان اینکه با نیروی انتظامی و دستگاه قضا هماهنگی و تفاهم نامه انجام می‌شود عنوان کرد: اهداف گشت محله محور ارتقاء آرامش و آسایش محله، مردمی کردن امنیت، ارتقا امنیت روانی و احساس امنیت در مردم و حفظ انسجام اعضاء پایگاه بسیجو افزایش ارتباط فکری و عاطفی پایگاه بسیج با مردم است.
وی تاکید کرد: با گشت بسیجی محله محور، احساس امنیت و رضایت مندی مردم را نسبت به نظام افزایش و کمک به عمق بخشی نظام در ماموریت نرم انجام می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها