هادی ابراهیمی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از چهره‌های تاریخ معاصر جهان است که فرزندانش نقش کمی هم در اثرگذاری بر قدرت ندارند، اظهار کرد: سبک زندگی فرزندان مقام معظم رهبری همراه با ساده‌زیستی و پرهیز از هرگونه دنیاطلبی است، همه فرزندان معظم له زندگی ساده و حتی اجاره‌نشین هستند.
کد خبر: ۸۹۶۴۴۹۲
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

هادی ابراهیمی در گفت‌وگویی درباره افشاگری دادستان کل کشور درباره نقش و سهم برخی از مسوولان، فرزندان آنان و وابستگان‌شان در قاچاق اظهار کرد: جای بسی تأسف و تأمل است، البته قبلاً درباره واردات پوشاک خارجی توسط دختر یکی از مسؤولان سابق در داخل کشور اخباری منتشر شده بود.

وی با بیان اینکه این رفتارها در شأن نظام مردم‌سالاری دینی نیست، افزود: نباید بگذاریم که کوخ‌نشینان، پابرهنه‌ها و طبقات متوسط و فقیر جامعه که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند، با وجود همه شعارهایی که دادیم  خود را تنها ببینند، در حالی‌که بسیاری از واحدهای تولیدی در کشور ما با نیمی از ظرفیت خود کار می‌کنند.

این استاد دانشگاه با اعلام اینکه شاهد افزایش قاچاق کالا هستیم و این موجب رکود اقتصادی در کشور شده است، گفت: زمانی در جامعه به سمت وضعیت مطلوب اقتصادی حرکت می‌کنیم که رونق اقتصادی ایجاد شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه متاسفانه در وضعیت مطلوبی قرار نداریم، اضافه کرد: عادلانه شدن توزیع درآمد و جلوگیری از انباشته شدن ثروت‌هایی که به‌طور غیرمولد به‌کار گرفته می‌شود باید این ملاحظات اقتصادی در عمل پیاده شود.

وی ادامه داد: پدیده‌هایی مثل ثروت‌های بادآورده، رانت‌خواری، پدیده آقازاده‌ها و اخوی‌زاده‌ها ضدارزش‌هایی هستند که در جامعه ما رشد کردند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: در کشور بارها از نقش فامیل‌های قدرت و ثروت در خام‌فروشی، واگذاری طرح‌های نفتی و افزایش صادرات نفت خام شنیده‌ایم نفوذ این افراد موجب شده تا نفت قبل از تبدیل آن و بهره‌وری متاسفانه سود آن به جیب دیگران رفته و آن برخلاف اقتصاد مقاومتی است.

ابراهیمی با بیان اینکه آی‌کیوی بالا به ژن خوب آقازاده‌ها اضافه شده است، گفت: این اظهارات ناپخته در حالی بیان می‌شود که همه باید بدانیم برابری همه افراد و جامعه در برابر قانون و بهره‌گیری یکسان آنها از موقعیت‌های ممتاز نخستین اصلی است که باید در ذهن و ضمیر ناخودآگاه همه ما باید نهادینه شود.

وی افزود: نخبگان و دلسوزان کشور هر روز به کنج عزلت و عده‌ای از عناصر پررو و رانت‌جو به صدارت می‌رسند، که حاصلش سوءتدبیر است.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: سندرم سایش قدرت، تعدد مراکز مداخله‌گر، نظارت و گسترش سازمان‌های موازی بعضاً قانون اساسی را به حاشیه می‌برد تا زمانی‌که مدیران از بین خانواده‌های الیگارشی انتخاب شوند و روی پست‌ها قرار بگیرند همین مشکلات را داریم.

ابراهیمی بیان کرد: البته گاهی منظور از لفظ آقازاده‌گی برای تحسین شخصیت و کرامت شخص منتسب به مسؤول و عالمی است که در جای خود محترم است اما حضور غیرمتعارف آقازاده‌‌ها در خیلی از هلدینگ‌های زیرمجموعه شستا مناصب مدیریتی و نقش‌شان در واردات کالا موجب نارضایتی مردم در جامعه شده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز مردم اشرافیت را در زندگی برخی از شخصیت‌های سیاسی می‌بینند، اضافه کرد: فاصله طبقاتی در جامعه رو به افزایش است، یک قشر اشرافی در میان رجال سیاسی درست شده که اصول‌گرا و اصلاح‌طلب هم ندارد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: از سویی دیگر قشر متوسط و تحصیل‌کرده هم زیاد شده‌اند این در شرایطی است که برخی از آقازاده‌ها خود را ژن برتر می‌نامند و صاحب ثروت، موقعیت و تصمیم پیرامون دیگران هم هستند یعنی آسایش، رفاه، تحصیل و سفر خود را بر سرنوشت دیگران ترجیح می‌دهند.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه نهادهای نظارتی باید جلوی رانت‌خواری و ویژه‌خواری برخی مسؤولان و آقازاده‌ها را بگیرند، خاطرنشان کرد: این اقدامات در نقطه مقابل اصل شایسته سالاری است و موجب یأس و ناامیدی مردم و جوامع می‌شود.

وی گفت: آقایان بدانند ژن خوب یعنی شهدا و آنهایی که بی‌هیچ ادعایی برای حفظ امنیت این مرزوبوم جان خود را فدا کردند و هیچ ادعایی نداشتند و یا ژن‌های خوبی که در راه دفاع از حریم اهل بیت شهید شدند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه تصریح کرد: به دادستان کل کشور عرض می‌کنم قوه قضاییه باید قانون مبارزه با فامیل‌سالاری را وضع کند تا از این طریق خویشاوندی برای عده‌ای و پلی برای عده‌ای به رسیدن مناصب خاص نباشد اگر ملاحظه بفرمایید امروز حضور آقازاده‌ها و حمایت همه‌جانبه پدران از نورچشمی‌های خود تا حدی شده که صدای دستگاه قضایی را درآورده است.

ابراهیمی یادآور شد: بنابراین دستگاه قضایی که در رأس آن یک عالم و مجتهد عادل قرار دارد باید قانون مبارزه با فامیل‌سالاری را وضع کرده و جلوی رانت‌خواری‌ها  و ویژه‌خواری عده‌ای از آقازاده‌ها را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از چهره‌های تاریخ معاصر جهان است که فرزندانش نقش کمی هم در اثرگذاری بر قدرت ندارند، اظهار کرد: سبک زندگی فرزندان مقام معظم رهبری همراه با ساده‌زیستی و پرهیز از هرگونه دنیاطلبی است، همه فرزندان معظم له زندگی ساده و حتی اجاره‌نشین هستند.

این فعال سیاسی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرزندان خود را از فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی مبرا داشته و توصیه کردند در کارهای اقتصادی وارد نشوند در دفتر هم هیچ مسؤولیتی ندارند فقط در حفظ و نشر آثار همکاری می‌کنند و کار طلبگی دارند از مردم، با مردم و برای مردم هستند در حالی‌که برخی آقازاده‌ها صاحب ثروت و موقعیت منحصربه فرد جامعه هستند و پاشنه آشیل شخصیت‌های سیاسی هم شدند.

ابراهیمی افزود: رقم و ثروت برخی از آقازاده‌ها کمر انسان را می‌شکند و داشتن ماشین‌های میلیاردی بین آنان رایج شده است قریب به اتفاق نیز در کشورهای اروپایی تحصیل می‌کنند.

وی با اعلام اینکه رسانه‌های جمعی بازوی مبارزه با بعد منفی آقازاده‌گی هستند، گفت: عزم جدی مسؤولان برای رعایت قانون و عدالت در تقسیم وظایف و مسؤولیت‌ها است که نقش آنها در مبارزه با قاچاق کالا و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بی‌بدیلی است که با ریشه‌ها و بسترهای شکل‌گیری آقازاده‌گی باید برخورد شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: جامعه و اذهان عمومی نباید در برابر رانت، ویژه‌خواری فرزند یا مقام مسؤولی سکوت کنند و در برابر این ویژه‌خواری موضع منفعلانه داشته باشند؛ بدون تردید بسیاری از این آقازاده‌ها چیزی از فضل پدر ندارند.

ابراهیمی گفت: اینکه مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران اخیراً مصاحبه کرده و گفته آی‌کیوی کارگزاران و خاندان یکی از سیاسیون بالاست و بیشتر از دیگران می‌فهمند و بیشتر از دیگران می‌فهمند من این سوال را از ایشان مطرح می‌کنم آی‌کیوی انیشتین 160 بوده در حالی‌که گالیله رکورد آن را شکست و به 182 رساند مستربین بازیگر کمدین انگلیسی که کارهای احمقانه و از روی ساده‌لوحی او را در سریال‌ها می‌بینیم آی‌کیوی بالای 178 دارد حال باید ببینیم آی‌کیوی سخنگوی حزب کارگزاران چقدر است؟!

وی در پایان یادآور شد: البته این اظهارات جنجالی وی با توجه به سوابق رفتارهایش عجیب به نظر نمی‌رسد، به‌عنوان نمونه بعد از مشخص شدن ناکامی جریان متبوع خود در انتخابات در شهرستان‌ها، به مردم شهرستان‌ها توهین کرد و آنان را توسعه‌نیافته خواند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها