همزمان با هفته پژوهش، در مراسمی از ۲۶ پژوهشگر برتر دانشگاه صنعتی شاهرود تجلیل شد.
کد خبر: ۸۹۶۴۵۳۴
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، همزمان با هفته پژوهش، در مراسمی از ۲۶ پژوهشگر برتر دانشگاه صنعتی شاهرود تجلیل شد.
محمد مهدی فاتح، رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در این مراسم گفت: این دانشگاه بر اساس تعداد مقاله‌های نمایه شده در بین ۲۰ دانشگاه‌های صنعتی کشور در جایگاه پنجم قرار دارد.
وی افزود: هم اکنون ۱۴ شرکت فناور در مرکز رشد این دانشگاه در حال فعالیت هستند که هشت محصول دانش بنیان تولید کرده اند.
فاتح، ارتباط با سازمان‌ها و صنایع ملی و بستن قرارداد‌های تحقیقاتی و پیوستن به شبکه آزمایشگاه‌های راهبردی کشور را از دیگر دستاورد‌های علمی پژوهشی دانشگاه صنعتی شاهرود در یکسال گذشته عنوان کرد.
حجت الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود نیز بر ضرورت توجه بیشتر مراکز دانشگاهی و حوزوی به مقوله تحقیق و پژوهش به عنوان یک ضرورت برای تولید علم و سرعت بخشیدن به روند توسعه و پیشرفت کشور تاکید کرد.
علی دستفان، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شاهرود نیز اعلام کرد: در یک سال گذشته ارائه مقالات علمی پژوهشی دانشجویان و اساتید این دانشگاه ۲۰ درصد افزایش یافته است.
به گفته دستفان، در یک سال اخیر قراردا‌های علمی پژوهشی این دانشگاه با مراکز و سازمان‌های برون دانشگاهی سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان درآمد نصیب این دانشگاه کرده است.
لازم به ذکراست: دانشگاه صنعتی شاهرود با چهار پردیس و ۱۴ دانشکده ۱۱ هزار دانشجو و ۳۵۲ عضو هیات علمی دارد و در یکسال گذشته ۵۲۷ مقاله از پژوهشگران دانشگاه صنعتی شاهرود در نشریات بین المللی منتشر شده است.
ارسال نظرات