خبرهای داغ:
جوان بیرجندی، جهادگر میدان اقتصادی

تزریق فرهنگ غرب با شیوع قاچاق/ تولیدات ما قابل رقابت با نمونه خارجی/ برندسازی پوشاک بیرجند هدفم است

تولید کننده پوشاک در بیرجند با بیان اینکه با افتخار کار تولیدی شهرم را می پوشم، گفت: متاسفانه از پوشاکی استفاده می کنیم که تزریق شده فرهنگ غربی و بیگانه است و با فرهنگ ایرانی اسلامی ما در تضاد می باشد.
کد خبر: ۸۹۶۴۵۴۲
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، استفاده درست و بهینه از منابع  و نیروی انسانی هر جامعه  موجب پیشرفت و توسعه آن جامعه است و در این میان جوانان نقش اساسی و ویژه در توسعه هر کشوری دارند و نیروی محرک آن جامعه محسوب می شوند.

جوانان محوری‌ترین سرمایه انسانی جامعه تلقی می‌شوند و این موضوع نقش و جایگاه آنها را در جامعه نمایان و در رفع موانع درون، بیرون و مدیریت بر بحران‌ها مهم است.

اشتغال 9 نفر توسط جوان 30ساله بیرجندی

مرتضی رجبی جوان 30ساله ی بیرجندی مدت پنج سالی است که با پشتکار و همت بلند در کار تولید پوشاک مشغول فعالیت می باشد و در حال حاضر 9نفر به صورت مستقیم در دو کارگاه تولید پوشاک این جوان مشغول کار هستند.

این جوان کارآفرین بیرجندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهارداشت: از سال 1391 شروع به فعالیت کار تولیدی کرده ام و 15سال به صورت شاگرد در کار تولیدی پوشاک فعالیت داشتم.

تزریق فرهنگ غرب به جامعه با شیوع قاچاق/ تولیدات ما قابل رقابت با نمونه خارجی/ برندسازی پوشاک بیرجند را دنبال می کنم

تولید پوشاک را از دوخت لباس در خانه شروع کردم

وی با بیان اینکه از دو میلیون و 500هزار تومانی  که از وام ازدواج گرفتم توانستم در کنار تحصیل به تولیدی پوشاک فعالیت کنم، گفت: در یکی از اتاق های خانه برای هزینه تحصیل و خانواده ام از تولیدی پوشاک کار دوخت لباس را قبول می کردم و بعد پایان کار به تولیدی تحویل می دادم.

دریافت تسهیلات از کمیته امداد امام خمینی(ره) و بانک کارآفرینی

رجبی با بیان اینکه برای ایجاد تولیدی ام از کمیته امداد امام خمینی(ره) تسهیلات 10میلیون تومانی دریافت کرده ام، گفت:  از آنها توقع دارم بذری که کاشته اند حمایت های لازم را هم نیز از آن داشته باشند.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز مبلغ 50میلیون تومان از صندوق کار آفرینی برای ایجاد دو تولیدی تسهیلات دریافت کرده ام.

 هیچ گاه به دنبال کارمندی نبودم

رجبی که دارای لیسانس مهندسی برق قدرت است، گفت: هیچ گاه به دنبال کار کارمندی نبودم زیرا زمانی که می توانم خودم برای چند نفر شغل ایجاد نمایم چرا باید شغل کارمندی را انتخاب کنم.

این کارآفرین بیرجندی یادآورشد:  در هنگام انتخاب رشته دانشگاهی به دلایلی ممکن است بازار کار برای آن رشته وجود نداشته باشد زیرا ما فارغ التحصیل زیادی داریم که هیچ کدام از آنها در رشته ای که تحصیل کرده اند مشغول کار نیستند واین به خاطر برخی از ناهماهنگی هایی است که در سطح جامعه وجود دارد و هیچ کدام از ما سر جای خودمان قرار نداریم.

 این جوان بیرجندی گفت: قبل از اینکه تولید ما وارد بازار شود خودمان استفاده کرده و بعد اگر کیفیت لازم را داشت آن را وارد بازار می کنیم.

تزریق فرهنگ غرب به جامعه با شیوع قاچاق/ تولیدات ما قابل رقابت با نمونه خارجی/ برندسازی پوشاک بیرجند را دنبال می کنم

 

80 درصد پوشاک مصرفی جامعه قاچاق است

وی با اشاره به بازار فروش تولیدات خود گفت: فروشگاهی برای بازار فروش آن دارم و نیز در فروشگاه های بین المللی وخارج از شهر بیرجند نیز تولید پوشاکمان را به فروش می رسانیم.

 این تولید کننده پوشاک در بیرجند با اشاره به وجود کالاهای قاچاق در کشور افزود: کالاهای قاچاق تاثیر زیادی بر تولید داخلی دارد. 80 درصد پوشاکی که در سطح جامعه وجود دارد اجناس قاچاق می باشد و تاثیر خیلی زیادی بر تولید کشور می گذارد.

رجبی  با تاکید براینکه یک تولید کننده خارجی نمی داند که مثلا در خراسان جنوبی مردم چه نوع پوشاکی را می پسندند ، گفت: این یک مزیت برای تولید کننده ما است که می توان با استفاده از سلیقه های مردم آن منطقه تولید داشت.

به دنبال گسترش کار و برندسازی به نام پوشاک بیرجند هستم

وی  با بیان اینکه به دنبال گسترش کار، برند سازی به نام پوشاک بیرجند هستم و این یک ریسک بزرگی است، گفت: اگر تولیدات ما برند خوب و مناسب باشد مسلما مشتری جذب می شود ولی اگر از تولید مناسبی برخوردار نباشد موجب از دست دادن بازار کار و مشتریان خواهیم بود.

این جوان بیرجندی تاکید کرد: توکل به خدا، ایده و تلاش در کار با استفاده از خلاقیت و پشتکار موجب پیشرفت هر کاری می شود تا بتوانیم در شرایط امروز جامعه موفق باشیم.

به روز بودن، تخصص و تجربه تاثیر زیادی بر تولید دارد

وی با تاکید براینکه شکست در کار تولیدی جزئی از کار است، گفت: به روز بودن، تخصص، تجربه تاثیر زیادی بر تولید دارد .

رجبی با اشاره به اینکه کارتولیدی که انجام می دهیم ربطی به تحریم و بازار کار ندارد، افزود: باید از خودمان شروع کنیم ومعتقدم می تواند پوشاک داخلی با پوشاک قاچاق خارجی مقابله کند.

این کارآفرین بیرجندی متذکرشد: آموزش ، تولید و فروش سه عنصر اساسی برای پیشرفت و اشتغال در جامعه است.

آموزشگاه های خیاطی ما بازدهی و خروجی ندارند

وی با اشاره به اینکه متاسفانه آموزشگاه های خیاطی ما بازدهی و خروجی ندارند و مانند دانشگاه فقط کار آموزش را انجام می دهند، بیان داشت: آموزش باید به شرط اشتغال باشد و من از افرادی در دو کار گاه تولیدی استفاده کردم که هم آموزش دیده اند و هم تجربه لازم را دارند.

این جوان بیرجندی با بیان اینکه فرهنگ ما یک فرهنگ ایرانی و اسلامی است، متذکرشد: متاسفانه از پوشاکی استفاده می کنیم که تزریق شده فرهنگ غربی و بیگانه است و با فرهنگ ایرانی اسلامی ما در تضاد می باشد.

رجبی با اشاره به اینکه بیشترین قشر استان خراسان جنوبی قشری متوسط به پایین هستند، عنوان کرد: بیرجند شهری نظامی و فرهنگی است و بیشترین قشر جامعه این شهر کارمند هستند برای همین در بین قشر کارمند قدرت ریسک پایینی وجود دارد.

تزریق فرهنگ غرب به جامعه با شیوع قاچاق/ تولیدات ما قابل رقابت با نمونه خارجی/ برندسازی پوشاک بیرجند را دنبال می کنم

با افتخار کار تولیدی شهرم(بیرجند) را می پوشم

این جوان بیرجندی با اشاره به اینکه مادرم تاثیر فراوانی در انتخاب شغلم داشته اند، گفت: با افتخار کار تولیدی شهرم(بیرجند) را می پوشم. خوشبختانه تولیدات پوشاک ما با نام بیرجند در سطح استان و خارج از آن به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از ما همیشه به دنبال دلایل منفی برای توجیه کردن کارمان هستیم، افزود: در هر کاری ابتدا باید از خودمان شروع کنیم و با خودمان رو راست باشیم زیرا برای موفقیت راه های زیادی وجود دارد.

به جوانان توصیه می کنم با توکل بر خدا تنبلی را کنار بگذارند

این تولید کننده پوشاک گفت: من هر سال به شکست برمی خورم ولی با امید و توکل به خدا دوباره ادامه مسیر کارم را دنبال می کنیم.

وی یادآور شد: متاسفانه باید بگویم تولید کننده ای در سطح شهر داشتیم که با 40سال سابقه کار تولیدی ورشکست شد.

وی خطاب به جوانان گفت: به جوانان توصیه می کنم با توکل بر خدا تنبلی را کنار بگذارند زیرا همه ما در آینده حسرت کارهایی را که در دوران جوانی انجام نداده ایم را خواهیم خورد ولی اگر جوانان ما دست به ریسک بزنند و تلاش کنند موفق خواهند بود.

این کارآفرین بیرجندی با اشاره به تاکید امام خامنه ای (حفظه الله) بر اقتصاد مقاومتی گفت: اقصاد مقاومتی یعنی هر آنچه در توان دارم را برای پیشرفت جامعه ای که در آن زندگی می کنم انجام دهم.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها