رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان کرمان :

۹ دی را دلبستگان به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و ولایت خلق کردند

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: اعتقادمان این است که ۹ دی را دلبستگان به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و ولایت خلق کردند و هر کس دلبسته یه این نظام و انقلاب و ولایت بود در ۹ دی حضور داشت .
کد خبر: ۸۹۶۴۵۴۵
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  مهدی صدفی  رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان صبح امروز در جمع  خبرنگاران با اشاره به شعار امسال حماسه ۹ دی؛ “تجلی قدرت الهی در شکست فتنه آمریکایی” اظهار داشت: ۹۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است و یکی از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه ۹ دی یکی از قله های عظیم افتخار در دفاع از نظام جمهوری اسلامی وولایت بود ، گفت: دشمنان این انقلاب و نظام  سالهاست به دنبال توطئه ای عظیم برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و با ترفندهای مختلف سعی داشتند از اوایل انقلاب اسلامی با راه اندازی حوادث و جریان های مختلف از جمله ایجاد تنش و اختلاف بین آحاد مردم ، مردم و مسئولین ، قومیت و مذاهب  و ترور شخصیت ها و جنگ تحمیلی این نظام مقدس و انقلاب را نابود نمایند.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات انقلاب اسلامی استان کرمان ، با بیان اینکه یکی از فتنه هایی که برای براندازی جمهوری اسلامی شکل گرفت ، فتنه سال ۸۸ بود ، افزود:  این سناریو ششم دی سال ۸۸ در عصر عاشورای حسینی  کلید خورد و می رفت تا یک بحران عظیم در مقابل امت ایران اسلامی به وجود آورد و این از طرف استکبارانی چون امریکا، انگلیس و سایر دنیای استکبار حمایت می شد.

صدفی عنوان کرد:  حتی در اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا که اذغان داشت از این جریان  که در راستای براندازی نظام بود حمایت کردیم و همچنین تاسف خورد که بیش از این نتوانستند حمایت کنند. یا در اظهارات محکومین این فتنه همه اذعان داشتند این سناریوی از پیش تعیین شده که از انتخابات سال ۸۸ بوجود آمده بود و ملت ایران با حضورشان در اجتماعات و راهپیمایی ۹ دی در سراسر کشور مشت محکمی بر دهان مستکبرین و ایادی داخلی و همه بدخواهان این ملت و نظام زدند.

وی اذعان داشت: مقام معظم رهبری در رابطه با حرکت مردم فرمودند ما در ۹ دی شاهد تجلی قدرت خداوند متعال بودیم و روح سید الشهدا به استمداد این ملت آمد.

صدفی بیان کرد: یکی از خصوصیاتی که در حادثه ۹ دی وجود داشت و آن را به حادثه اوایل انقلاب نزدیک کرد مسئله عاشورا بود.

وی ادامه داد:  یکی از ویژگی های این حادثه  تقارن آن با عاشورای حسینی  است و مردم نیز احساس کردند یک وظیفه انقلابی به عهده شان است و بدنبال آن حرکت عظیم  ۹ دی بوجود آوردند.

صدفی گفت: در قضایای سال ۸۸ خصوصا در بحث فتنه، دشمن تصور می کرد که آن طراحی و تلاشهای ۱۰ ساله ای که در جهت براندازی نظام داشتند به نتیجه رسیده و موقعیت را مناسب دیدند تا مخالفین  به میدان بیایند و کار نظام را یکسره کنند.

وی افزود:  حرکت مردم در روز ۹ دی با الطاف خداوند  بحران را خنثی کرد و حضرت آقا فرمودند این روز یکی از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب است که باید ثبت ضبط گردد و گرامی داشته شود.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات انقلابی اسلامی استان کرمان ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند عده ای هستند که می خواهند ۹ دی فراموش شود و تاکید وی بر ماندگاری و حفظ این روز تاریخی به عنوان قله تاریخ انقلاب در دفاع از کشور و ولایت رهبری بود و از این جهت به عنوان روز بصیرت و  میثاق باولایت نام گذاری شد.

صدفی تصریح کرد: این درس ها و عبرت هاست که ما در مقابل همه حوادث ، توطئه ها و همچنین داشتن بصیرت و دشمن شناسی  ما را بیمه می کند .

 

وی با بیان اینکه هدف دشمن از توطئه ، براندازی ارزشهای انقلاب و نظام است،  عنوان کرد: قتنه تمام نشده است دشمن به دنبال منافذ و روزنه ای است  که بتواند از طریق آن  در بین نظام ،مردم و دولت نفوذ نموده و توطئه خود را عملیاتی و محقق نماید،لذا این روز باید از این جهت ماندگار بماند که هم دست آموز و عبرت آموز باشد و هم از جهتی تجلیل باشد از مردم  که حضورشان در صحنه باعث افزایش وجاهت نظام جمهوری اسلامی و افزایش قدرت دفاعی کشور است.

 

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان کرمان به برنامه های متعدد در این روز اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این مراسم  تبیین  فتنه سال ۸۸ و همچنین روز ماندگار و تاریخی ۹ دی است.

صدفی با بیان اینکه نگاه ما یک نگاه تبیینی است و ما به دنبال بعد تبلیغی ۹ دی  نیستیم ، اذعان داشت:  اعتقادمان این  است که ۹ دی  را دلبستگان به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و ولایت  خلق کردند و هر کس دلبسته یه این نظام و انقلاب و ولایت بود در ۹ دی حضور داشت .

وی با اشاره به اینکه یکی از معیارهای ۹ دی امسال  تجمع های تبیینی و تحلیلی است اینکه چه دلایلی باعث شد این حادثه شکل بگیرد چه عواملی برای براندازی این حادثه نقش داشت، تصریح کرد: نقش دنیای استکبار، آمریکای جنایتکار، اسرائدیل غاصب و همه بدخواهان این نظام که باید تبیین شود ، همچنین نقش فریب خوردگانی که به صحنه آمدند و قصد حرمت شکنی روز عاشورا را داشتند .

صدفی عنوان کرد: قدرت لایزال الهی مردم را در روز ۹ دی به میدان کشاند.

 

وی بیان داشت: یکی از برنامه های محوری این روز برگزاری تجمع بزرگ مردم در همه شهرستانها ، بخش ها و روستاهای دارای جمعیت در قالب اجتماعات بزرگ و حماسی است که برگزار خواهد شد.

صدفی برگزاری همایش های تبیینی و تحلیلی در مساجد، تکایا و حسینیه ها، جلسات پرسش و پاسخ،انجام تریبون آزاد در اماکن مختلف،حلسات معرفتی و بصیرتی،برگزاری جلسات سخنرانی در مراکز مختلف در مکان های دولتی و غیر دولتی، برپایی نمایشگاه های عکس، برگزاری مراسم دعا ،برگزاری نشست هایی با حضور اقشار مختلف مردم،ویژه برنامه های صدا و سیمای مرکز کرمان،برپایی ایستگاه های مشاوره ای  و پاسخ به شبهات در روز ۹ دی ، برپایی مسابقات کتابخوانی برگزاری اردوی یک روزه ارتش جمهوری اسلامی ، برگزاری صبحگاه مشترک ، برنامه های ورزشی ، تشکیل کارگاه های آموزشی ویژه طلاب و روحانیون  را از جمله برنامه های این روز برشمرد.

گفتنی است این مراسم روز ۹ دی به صورت اجتماع بزرگ عاشورائیان ساعت ۹ و نیم صبح مقابل حسینیه ثارالله با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی نماینده مردم کرمان در خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار