فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله(ص) تهران در گفتگو با بسیج پرس:
سردار اسدالهی با بیان اینکه اسکان دائم مهمترین دغدغه مردم بعد از زلزله است، گفت: بیشترین خسارت به روستاها وارد شده که اکنون محل استقرار سپاه تهران است.
کد خبر: ۸۹۶۴۵۶۳
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  سردار حسین اسداللهی فرمانده لشکر عملیاتی 27 محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار بسیج پرس پیرامون کمک های سپاه تهران در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: 14 روستا به سپاه تهران واگذار شده است و در حقیقت ما نماینده سپاه تهران در کرمانشاه هستیم. بعد از تامین مایحتاج اولیه مناطق زلزله زده نوبت به تامین کانکس رسید زیرا بیش از یک هفته نمی توان در چادر زندگی کرد و باید کانکس برای مردم زلزله زده تهیه شود. اکنون ما در مرحله تهیه کانکس قرار داریم. با ارگان ها و نهادهای محلی اولویت ها را تعیین کردیم و خیرین هم کمک می کنند و بر اساس این اولویت ها کانکس ها توزیع می شود. 
 
وی با تاکید اینکه بیشترین خسارت به مناطق کوئیک ها وارد شده که اکنون محل استقرار سپاه تهران است، افزود: تیم های مهندسی کار تخلیه و آواربرداری را انجام می دهند و آن قسمت هایی از خانه که سالم است می تواند مورد استفاده قرار گیرد و تحویل صاحب خانه می شود. البته تیم های بهداشت و درمان هم سرکشی های خود را انجام می دهند و نیازمندی های مردم را برطرف می کنند و داروها و و مایحتاج بهداشتی را تامین می کنند لذا کسانی که نیاز به معالجه دارند را درمان می کنند.
 
سردار اسداللهی عنوان داشت: سپاه تهران همواره ارتباطش را به طور مستمر با این چهارده روستا برقرار کرده  و از ماموستاها و دهیارها دعوت کرده ایم تا کمکمان کنند. همچنین سعی می کنیم تا آن اندازه که توان داریم مردم را یاری کنیم. اقداماتی برای ساخت واحدهای صد متری و بیست و چهارمتری شروع شده و اکنون در نیمه های مراحل ساخت قرار دارد که بر اساس اولویت دهیار یا شورا به نیازمندان واگذار می شود. در تلاش هستیم خیرینی که بازدید می کنند با واحدهای ساخته شده روبرو شوند تا به ساخت واحدهای دیگر ترغیب شوند و برای نیازمندان بعدی هم چنین امکاناتی فراهم کنند. 
 
وی تصریح کرد: تامین آب و برق روستاها باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد. سپاه تهران به روستاهایی رفته که مشکل آب دارد و ما تیم مهندسی را به آنجا برده ایم و چشمه آن را احیا کرده ایم تا آب شربشان مشکلی نداشته باشد. این ها اقداماتی است که در این مدتی که در اینجا هستیم در حال انجام است. همچنین تیم های فرهنگی مستقر شده اند تا برای گروه های سنی کم برنامه اجرا کنند تا بتوانند کودکان را از فضای غمگینی که به وجود آمده دور کنند. 
 
فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله تهران گفت: در تقسیم بندی شهرها، به ارتش و روستاها به سپاه سپرده شده است. به عنوان مثال شهر پل ذهاب در حیطه ما قرار نمی گیرد. حوزه ما از روستاهای کوئیک حسن آغاز و تا کانی عزیز ادامه دارد. نواحی و پایگاه های بسیج هم نیروهای جهادی می فرستند. سعی بر این است که گروه ها تخصصی باشند و حدود هفت یا هشت روز پای کار هستند زیرا بیش از این جواب نمی دهد. البته برنامه ده روزه است که یک روز برای رفت، یک روز برای برگشت و هشت روز هم پای کار هستند. زیرا کمتر از این نمی صرفد و بیش از این هم صلاح نیست. زیرا آن فردی که به محل اعزام می شود از محل درس یا کار خود مرخصی گرفته و باید برگردد. باید بتوانیم سازماندهی نیروها را به خوبی انجام دهیم تا هم آنها به درستی ادای تکلیف کرده باشند و هم ما به خوبی بتوانیم از آنها استفاده کنیم. مثلا هر یک از اصناف با توجه به تخصص خود کمک می کند. به عنوان مثال ناحیه مسلم یک آرایشگاه زده، سازمان دیگری وسایل برقی را فراهم کرده، گروهی سرویس‌های بهداشتی را فراهم می کنند، عده ای برق را تامین می کنند. حضور مناسب ما اجازه نفوذ بیگانه در این منطقه را نمی دهد و جلوی چشم طمع دشمن را می گیرد. گروه هایی بودند که آمدند عکسشان را گرفتند و رفتند و عده ای هم با دل های مریض در روزهای اول ضعف ها را بزرگنمایی کردند اما حالا نیستند ببینند آیا این ضعف ها برطرف شده یا خیر. 
 
سردار اسداللهی خاطرنشان کرد: مردم ما در این واقعه نشان داند فارغ از جهت گیری های سیاسی و تفاوت سلیقه ها، محکم پای کار هستند و در کنار یکدیگرند. دلیلی ندارد عکس کانکس شکسته را منتشر کنند، کانکس شکسته تعمیر و مورد استفاده قرار می گیرد. هر کس که منصف است بیاید برود در روستاها و اقدامات سپاه و بسیج را ببیند. بیایند ببینند بخشی از کسانی که اینجا مشغول کارند همان مدافعان حرم هستند که برای خدمت به اینجا آمده اند و برای ما در این واقعه نشان داده شد که امت اسلامی در هر حال پای کارند.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظرات