رئیس ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان گفت:ترویج فرهنگ شهادت در جامعه و آشنایی با سبک زندگی شهدا از مهمترین اهداف برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان است.
کد خبر: ۸۹۶۴۵۶۹
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ابراهیم حسینی در پنجمین جلسه شواری اداری شهرستان بانه که با محوریت بزرگداشت کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان و در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: دشمن امروز راهبرد‌های مختلفی را برای نابودی اسلام ناب محمدی اجرا می‌کند که نابودی هویت فرهنگی و بیگانه سازی جوانان ما نسبت به معارف اسلامی یکی از این راهبرد‌ها است.


وی افزود: در همین راستا کم رنگ کردن واژه جهاد در بین آحاد جامعه بویژه قشر جوان یکی از این راهبرد‌های دشمنانان است چرا که کفار به خوبی دانسته اند آنچه که ملت‌ها را در برابر دشمنان و زیاده خواهی‌های آنان مصون می‌سازد همین فرهنگ جهاد و شهادت است.

حسینی با اشاره به جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس مردم ایران خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران با معرفت به واژه جهاد به دفاع در برابر متجاوزین بعثی برداختند و با تقدیم صد‌ها هزار شهید در این راه امنیت و عزت را برای کشور اسلامی به ارمغان آوردند.

رئیس ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان تصریح کرد: دشمن امروز به دنبال کم رنگ کردن این معرفت بزرگ دینی که خداوند متعال نیز بار‌ها در قرآن کریم به صراحت مسلمانان را به آن ترغیب کرده است می‌باشد و از این رور یکی از مهمترین اهداف برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان ترویج فرهنگ شهادت در جامعه و آشنایی همه اقشار بویژه نسل جوان با این فرهنگ و سبک زندگی شهیدان است.

وی گفت: ستاد شهرستانی کنگره ۵۴۰۰ هزار شهید بایستی با عضویت تمام ارگان ها، سازمان‌ها و با مشارکت تمام ادارات شهرستان هر چه سریعتر تشکیل و شرح وظایف و حکم مسئولیت آن‌ها در ستاد مذکور نیز ابلاغ و مشخص شود.


سرهنگ حسینی با اشاره به سابقه شهرستان بانه در دوران هشت سال دفاع مقدس و مجاهدت‌های خاموشی که در این شهرستان وجود دارد گفت: خاطرات این ایثارگری‌ها برای استفاده نسل‌های بعدی در قالب چندین کتاب چاپ و ترسیم شود.


رئیس ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان با اشاره به تاثیر گذاری هنر در ماندگاری این خاطرات به استفاده از ظرفیت نویسندگان، شاعران و فیلم سازان در برجسته کردن و بزرگداشت نام و خاطر شهدا در قالب ساخت فیلم و مستند در این زمینه تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: نوجه به تاریخ شفاهی دوران هشت سال دفاع مقدس نیز در برگزاری کنگره ۵۴۰۰ هید کردستان اهمیت دارد و از این رو بایستی خاطرات ایثارگران و رزمندگان باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی در قالب فیلم و صوت گردآوری و تدوین شود.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: بسیاری از هنرمندان علاقه دارند که درحوزه شهدا کار کنند، اما متاسفانه کارکرد صدا و سیما در نشان دادن نقش شهدا ضعیف بوده و در برنامه‌های ادبی و هنری کمتر به سبک زندگی شهدا و نقش شهدا اشاره می‌شود.


حسینی با بیان اینکه اگر سبک زندگی شهدا در جامعه الگو شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش می‌یابد گفت: با کاهش آسیب‌های اجتماعی از تعداد و سطح جرایم نیز کاسته می‌شود و از این رو اقشار مختلف مردم در آرامش و آسایش بیشتری زندگی می‌کنند.

وی افزود: انقلاب ما ناشی از باور حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه اسلام بعنوان تکمیل‌ترین و جامع‌ترین مکتب باید در جهان دارای قدرت و تاثیر گذار باشد شکل گرفت و با حمایت مردم و ریخته شدن خون‌های زیادی به ثمر نشست.

سرهنگ حسینی امنیت را یکی از پایه‌های استوار کشور دانست و گفت: دشمن همواره به دنبال این است که امنیت ما را که در سایه حضور مردم و برکت وجود مقام معظم رهبری و خون شهدا به دست آمده است را از ما بگیرند.


وی جلوگیری از سرعت علمی کشور را یکی دیگر از راهبرد‌های دشمنان در تقابل با نظام اسلامی دانست و گفت: آن‌ها به هر طریقی که شده می‌خواهند مسیر رشد و ترقی کشور را که با سرعت در حال پیشرفت و تعالی است بگیرند و ساختار سیاسی کشور را بر هم بزنند چراکه اقتدار قدرت سیاسی در پیشرفت علم و دانش است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات