پاسخ جدی فرمانده ارتش پاکستان به شایعات:

اگر دخالت ارتش در اعتصاب اسلام آباد اثبات شود، استعفا خواهم داد

فرمانده ارتش پاکستان در پاسخ به شایعاتی مبنی بر دخالت ارتش در اعتصاب اسلام آباد گفت، اگر این دخالت اثبات شود بلافاصله استعفا خواهم داد.
کد خبر: ۸۹۶۴۵۷۴
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از داون نیوز، فرمانده ارتش پاکستان در واکنشی تند نسبت به شایعه دخالت ارتش این کشور در جریان اعتصاب‌های اسلام آباد گفت: اگر کسی بتواند این دخالت را اثبات کند من حاضرم استعفا دهم.

جاوید باجوه تصریح کرد: ارتش پاکستان هیچ دخالتی در شکل‌گیری این اعتصاب و یا شکست و پیروزی حزب لبیک یا رسول الله «ص» نداشته است.

رئیس ارتش پاکستان که روز گذشته در جلسه پارلمان این کشور حاضر شده بود تا به سوالات نمایندگان پاسخ دهد هرگونه مشارکت ارتش و جهت‌دهی به اعتصاب کنندگان را رد کرده و گفت: آنها کاملا مستقل بودند و پس از توافق با دولت به اعتصاب خود پایان دادند.

وی افزود از آنجایی که با «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر پاکستان قصد سفر به عربستان را داشتیم مایل بودیم اعتصاب پیش از سفر ما به پایان برسد.

وی هرگونه همکاری ارتش پاکستان  با «حافظ سعید» سرکرده حزب جماعت الدعوه را رد و بیان کرد: آنها برای حمایت از مردم کشمیر تلاش می‌کنند ولی هیچ‌گونه ارتباطی با ماندارند و ما از آنها حمایت نمی‌کنیم.

باجوه تاکید کرد: دخالت پلیس در اعتصاب‌های اسلام آباد برنامه ریزی درستی نداشت و اگر پس از شکست پلیس، ارتش وارد ماجرا می‌شد، حل مشکل از طریق مذاکره غیر ممکن می‌شد .

حزب لبیک یا رسول الله«ص» پس از آن‌که زمزمه تصویب لایحه‌ای علیه قانون ختم نبوت در پارلمان پاکستان به گوش رسید به مدت 22 روز در خیابان‌های اسلام آباد دست به اعتصاب زده و دولت را مجبور کردند که با استعفای زاهد حامد وزیر قانون پاکستان موافقت کند.

عملکرد موفقیت آمیز این حزب باعث شده تا در روزهای اخیر بسیاری از احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان به محض اینکه می‌ببیند به خواسته آنها توجه نمی‌شود دولت را به اعتصاب تهدید نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار