کارشناس مسائل سیاسی آمریکایی می‌گوید که شخصیت ترامپ به ‌گونه‌ای است که پذیرای مشورت‌ها و توصیه‌های مشاوران متخصص و ارشد نیست.
کد خبر: ۸۹۶۴۶۰۷
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

 

مایلز هینگ

به گزارش سرویس بین الملل بسیج خبرگزاری بسیج، به نقل از خبرگزاری تسنیم، «مایلز هونیگ» تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال اجتماعی آمریکایی با اشاره به اقدامات رئیس جمهوری ایالات متحده درباره خاورمیانه می‌گوید «ترامپ درکی از سیاست خاورمیانه یا فرهنگ‌های جاری در این منطقه ندارد».

به گفته این تحلیلگر آمریکایی، «جانبداری از عربستان سعودی یک اقدام نامعمول نیست، همچون اوباما و بوش که برای مدت‌ها از سیاست‌های آن‌ها (سعودی‌ها)‌ در قبال ایران و فلسطینیان حمایت می‌کردند». به گفته این کارشناس سیاسی آمریکایی، اثرات معکوس طرح ترامپ درباره بیت‌المقدس، مسئله‌ای قابل انتظار و قابل پیش‌بینی است اما کسی نمی‌داند که دولت آمریکا در خصوص آن چه واکنشی نشان دهد.

هونیگ می‌گوید که «به نظر نمی‌رسد که ترامپ پذیرای مشورت‌ها و توصیه‌های مشاوران ارشدی است که در زمینه‌های خاص دارای تخصص هستند». به گفته این تحلیلگر آمریکایی، در دوران کارزار تبلیغاتی (انتخابات) ریاست جمهوری، ترامپ این مسئله را که چگونه به تنهایی می‌تواند تمامی مشکلات را حل کند به رخ دیگران می‌کشید، مسئله‌ای که به باورش ناشی از این موضوع بود که وی پاسخ (تمامی) پرسش‌ها را دارد. «روحیه خودشیفته وی نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های وی دارد. به طور خاص درباره بیت‌المقدس، «دولت پنهان» از مدت‌ها پیش، رؤسای جمهوری پیشین آمریکا را از هر اقدامی منع می‌کردند، اما این بار به نظر می‌رسد که ترامپ تنها به دامادش کوشنر و دیگر هواداران سرسخت صهیونیست‌ها - حتی بیش از رؤسای جمهوری پیشین - پاسخگو است».

این کارشناس آمریکایی با اشاره به جانبداری آمریکا از سعودی‌ها می‌گوید: «عربستان مانند بیشتر ملت‌ها می‌داند ترامپ چه نوع احمقی است. آن‌ها با کشاندن وی به رقص شمشیر و یک نمایش جهانی، شخصیت وی را به بازی گرفته‌اند. به ترامپ و نزدیکان وی از پیش گفته شده بود که (در خصوص بیت‌المقدس) انتظار نوعی مخالفت علنی را از سوی عربستان سعودی داشته باشند، اما می‌دانستند که این مخالفت تنها یک نمایش علنی است.

ارسال نظرات