هر ساله در آستانه شب یلدا مردم در تلاش برای خرید مایحتاج مربوط به این شب هستند که در این میان وجود دستگاه های نظارتی در بازار موجب شده تا آرامش در سطح شهر برقرار شود.
کد خبر: ۸۹۶۴۶۳۷
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
 
 

 به گزارش خبرگزاری بسیج، هر ساله با نزدیک تر شدن به بلندترین شب سال مردم بر اساس سنت دیرینه در این شب دور هم جمع می شوند.

به دلیل همین مناسبت هر ساله در روزهای منتهی به شب یلدا مردم جنب و جوش خاصی پیدا می کنند و بازار نیز از رونق خوبی برخوردار می شود هر چند که در این بین با بی اخلاقی هایی از سوی برخی از فروشندگان مواجه هستیم که اجناس خود را چندین برابر قیمت واقعی به مردم می فروشند.

نگاهی گذرا به قیمت اجناسی که در شب عید مشتری دارند نشان دهنده افزایش قیمت در بیشتر این اقلام است.

افزایش 25 درصدی قیمت آجیل و خشکبار

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار درباره قیمت این کالا در بازار اظهار کرد: در مجموع قیمت انواع آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته 20 تا 25 درصد افزایش یافته است.

یلدا بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها/ خواب طولانی دستگاه‌های نظارتی در طولانی‌ترین شب سال

مصطفی احمدی با اشاره به مطلوب نبودن افزایش قیمت آجیل و خشکبار برای فروشنده گفت: افزایش قیمت برای فروشنده در بازار چندان مطلوب نیست به هیمن دلیل شاهد کاهش تقاضا در بازار خواهیم بود.

وی در خصوص نرخ کارشناسی آجیل شب یلدا گفت: نرخ عمده کارشناسی آجیل شب یلدا بین 38 هزار تا 55 هزار تومان تعیین شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار تصریح کرد: قیمت خرده فروشی آجیل شب یلدا با احتساب 10 درصد افزایش بین 42 هزار تا 60 هزار تومان است.

یلدا بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها/ خواب طولانی دستگاه‌های نظارتی در طولانی‌ترین شب سال

انار دو برابر قیمت سال گذشته/ هندوانه کیلویی 4000 تومان

انار یکی از میوه های خاص در شب یلدا است که مشتریان زیادی دارد یک پای میوه های این شب است که امسال با قیمت چشمگیری همراه بوده است.

یلدا بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها/ خواب طولانی دستگاه‌های نظارتی در طولانی‌ترین شب سال

حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در خصوص وضعیت میوه انار در آستانه شب یلدا گفت: به دلیل سرما زدگی محصولات کشاورزی در مقایسه با سال گذشته قیمت انار حدود ۲ برابر افزایش داشته با قیمت حدود ۶ تا ۷ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

یلدا بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها/ خواب طولانی دستگاه‌های نظارتی در طولانی‌ترین شب سال 

از طرفی دیگر هندوانه هم که از میوه های مورد علاقه ایرانی ها در شب چله است هر ساله در آستانه این شب با شیب تند قیمتی با قیمت های به فروش می رسد و امسال نیز از این امر مستثنی نیست و هر کیلوگرم آن در میوه فروشی ها با قیمت 3 هزار تومان به فروش می‌رسد.

یلدا بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها/ خواب طولانی دستگاه‌های نظارتی در طولانی‌ترین شب سال

انواع شیرینی تر کیلویی 17500 تومان

علی بهرمند رئیس اتحادیه قنادی و شیرینی فروشان تهران با اشاره به نرخ شیرینی در واحدهای صنفی درجه یک برای شب یلدا خاطرنشان کرد: شیرینی تر هر کیلوگرم 21 هزار و 500 تومان، شیرینی زبان، تافتون و برنجی هر کیلوگرم 18 هزار تومان،شیرینی دانمارکی 17 هزار و 500 تومان و کیک یزدی 13 هزار تومان در واحدهای صنفی عرضه خواهد شد.

یلدا بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها/ خواب طولانی دستگاه‌های نظارتی در طولانی‌ترین شب سال 

مرغ کیلویی 7800 تومان

قیمت مرغ که طی هفته های اخیر با روند کاهشی مواجه بود در آستانه شب یلدا روند صعودی به خود گرفت و هر کیلوگرم به با قیمت 7 هزار و 800 تومان به فروش می‌رسد.

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی درباره علت افزایش قیمت‌ها بیان داشت: افزایش تقاضا و کاهش عرضه مرغ در آستانه شب یلدا موجب افزایش قیمت شده است.

گرانی 50 درصدی قیمت گل

قیمت گل در آذرماه با افزایش 50 درصدی قیمت های جدیدی از خود به جای گذاشت تا در آستانه شب یلدا مشتریان با قیمت‌های جدید روبه رو شوند.

اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در این باره گفت: علت افزایش قیمت گل در آذرماه کاهش میزان قاچاق گل و سردی هوا بوده است و تولید کنندگان در شرایط فعلی با خیال راحت اقدام به افزایش کرده‌اند.

وی همچنین درباره تزئین سفره آرایی و میوه آرایی شب یلدا اظهار کرد: با توجه به اینکه این یک کار هنری است نمی‌توانیم نرخی برای آن تعیین کنیم و بر اساس میزان کار و استفاده گل هر یک از گلفروشان نرخ مربوط به خود را دارند.

گشت و گذار در بازار شب یلد حاکی از آن است که در سایه نظارت دستگاه های مربوط از بروز هر گونه تخلف و گرانفروشی در واحدهای صنفی سطح شهر جلوگیری خواهد شد.

در این میان محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان ضمن توصیه به مردم مبنی بر خودداری از خرید اقلام دارای قیمت نامتعارف از استقرار گشت محسوس و نامحسوس تعزیرات حکومتی در بازار شب یلدا در تهران خبر داد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به اقدامات این سازمان در کنترل بازار شب یلدا بیان کرد: معمولا در ایام خاص مثل نوروز یا شب یلدا که به مباحث مربوط به نظارت قیمت‌ها توجه می‌شود طرح گشت مربوط به تعزیرات به منظور نظارت بیشتر، اجرایی می‌شود.

بر اساس طرح سازمان تعزیرات حکومتی، گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی سراسر کشور از روز (شنبه ۲۵ آذرماه) به مدت ۵ روز با همکاری بازرسان و نمایندگان دستگاه‌های حکومتی برگزار شد. پیشگیری، نظارت و کنترل قیمت‌ها و برخورد با متخلفان و سودجویان بازار یلدا به ویژه عرضه میوه، گوشت، شیرینی و آجیل از اهداف این طرح است.

ارسال نظرات