رئیس اداره اوقاف شهرستان درگز گفت: یکی از مواردی که در جهت گسترش وقف و ترویج احکام نورانی اسلام اخیرا مورد سوال بسیاری از متصدیان امر وقف بوده و برای رسیدن به آن تلاش‌های زیادی شد، بحث وقف مشارکتی است که موضوع آن در محضر مراجع مطرح شد و راهکار‌هایی ارائه گردید.
کد خبر: ۸۹۶۴۶۴۹
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، شب گذشته حجت الاسلام محمد ساجدیان در محفل انس با قرآن که با حضور مربیان و دانش آموزان تمام مدارس سطح شهر در مسجد قریشی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین محافلی اظهار داشت: متاسفانه ما مسلمانان با عمل نکردن به دستورات قرآنی که در اختیار ماست زمینه مهجوریت این کتاب مقدس آسمانی را فراهم آورده ایم.

وی افزود: اگر بتوانیم با قرآن انس بگیریم و قرائت قرآن و عمل به آن در بین مردم نهادینه شود، تمامی آسیب‌های اجتماعی که از آن گله‌مند و نالان هستیم از بین خواهد رفت و جامعه‌ای سالم و به دور از هر گونه تنش خواهیم داشت.

رئیس اداره اوقاف درگز با اشاره به اینکه یکی از دستورات قران اصلاح نفس می‌باشد تبیین کرد: انسانی که به تعالیم قرآن پایبند بوده و تابع دستورات آن باشد نباید نسبت به دیگران کینه ورزی نموده و قهر نماید چرا که در روایات آمده است اگر دو مومن یا مسلمان بیش از سه روز با هم قهر باشند از دین خداوند خارج می‌شوند.

حجت الاسلام ساجدیان تشریح کرد: پویش عظیمی که در کشور ایجاده شده و عنوان من واقف قرآنی هستم را به خود اختصاص داده است یک همایش و جریان سازی بسیار با عظمتی است که در حال شکل گیری می‌باشد.

وی ضمن بیان اینکه وقف از مصادیق بسیار ارزشمند عمل به دستورات قرآن است تببین کرد: یکی از مواردی که در جهت گسترش وقف و ترویج احکام نورانی اسلام اخیرا مورد سوال بسیاری از متصدیان امر وقف بوده و برای رسیدن به آن تلاش‌های زیادی شد، بحث وقف مشارکتی است که موضوع آن در محضر مراجع مطرح شد و راهکار‌هایی ارائه گردید.

امام جمعه موقت درگز اظهار داشت: بر مبنای این طرح افرادی که نمی‌توانند به تنهایی وقف انجام دهند، به صورت مشارکتی و با پرداخت حداقل مبلغ ۱۰۰۰ تومان در زمره واقفین قرار خواهند گرفت و از برکات و حسنات این عمل خداپسندانه بهره‌مند خواهند شد.

حجت الاسلام ساجدیان با اشاره به اینکه وقتی فردی از دنیا می‌رود پرونده عمل او تا زمان فرارسیدن قیامت و حساب بسته می‌شود تاکید: کسانی که پرونده اعمال آن‌ها دائما باز است و در آن حسنه ثبت می‌شوند افرادی هستند که صدقه جاریه و سنت حسنه‌ای را در روی زمین ترویج کرده باشند که واقفین از جمله آن افراد هستند.

وی به تشریح نیازمندی‌های شهرستان در بحث وقف پرداخت و گفت: فرهنگ قرآنی، فقرا و نیازمندان و مسائل مربوط به دارو و درمان از جمله مواردی هستند که تاکنون برای آن موقوفه‌ای در نظر گرفته نشده است.

در پایان دانش آموزان برتر مسابقات قرآنی مورد تقدیر قرار گرفته و به آنان جوایزی اهدا شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها