خبرهای داغ:
صورت گرفت:

تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)

مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با حضور مسئولان، اساتید و پژوهشگران برتر در تالار اجتماعات علامه دهخدا دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۴۶۶۳
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با حضور مسئولان، اساتید و پژوهشگران برتر در تالار اجتماعات علامه دهخدا دانشگاه برگزار شد.
دکتر سید ابوالحسن نائینی رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه آموزش صرف معنا و پویایی نخواهد داشت بیان داشت: وظایف ما در امر پژوهش سنگین است و در دنیای کنونی دیگر علم در کتابخانه بایگانی نمی شود و در زمینه های مختلف و رشته های مختلف می توانیم فعال باشیم.
وی افزود: علم و پژوهش فقط معطوف به علم و فناوری نبوده و بسیاری از معظلات اجتماعی در جامعه وجود دارد که می توان با تحقیق حل کرد.
دکتر نائینی با اعلام حمایت از طرح های پژوهشی در دانشگاه و ایده هایی که رشد علمی را تسریع می کند بیان داشت: امروز روند پژوهش در دانشگاه بین‌المللی امام رشد خوبی دارد اما باید این رشد شتاب بیشتری پیدا کند.
دکتر نائینی تصریح کرد:: باید به سمت شاخص‌های لازم برای ارتقاء رتبه‌بندی دانشگاه با توجه به تولید مقالات، طرح‌های پژوهشی و فن‌آورانه در سطح جهان حرکت کرد.
وی با اشاره به آمار رشد مقالات علمی اساتید دانشگاه در سال های اخیر افزود: یکی از نقاط قوت دانشگاه کیفی شدن مقالات هست که رشد خوبی در این زمینه داشته ایم و یکی از ضعف های دانشگاه نسبت استادان دانشیار به کل اساتید است که باید این وضعیت را بهبود دهیم.
در ادامه پنج نفر از اعضای هیات علمی و پژوهشگران برتر دانشگاه پیشنهادات و نظرات خود را در زمینه پژوهش ارائه داشتند. که درخواست تجهیزات و مواد نو و بروز برای آزمایشگاه های تخصصی در برخی گروههای آموزشی، عدم هماهنگی بین آموزش و پژوهش و درخواست برخی نیازهای آزمایشگاهی و تخصیص بودجه بیشتر از مواردی بود که مطرح شد.
دکتر گرجی، عضو هیات علمی دانشگاه و رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین و از پژوهشگران برتر دانشگاه نیز در این مراسم بیان داشت: مأموریت امروز دانشگاه‌ها باید به سمت کارآفرین بودن باشد، چرا که نسل اول دانشگاه‌ها آموزش محور و سپس پژوهش محور بود و امروز نیز کارآفرین محور است .
وی افزود: باید از بستر سازان پژوهش تشکر کنیم چرا که بسترسازان با فراهم آوردن امکانات به پژوهش شکل می دهند و باید این باور و انگیزه به پژوهش در دانشگاه ها ایجاد شود و چرخه دانش در مسیر انتهای خود باید منجر به پژوهش و کارآفرینی و خلق ثروت از دانش گردد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال‌جاری به مسئله تولید و اشتغال در کنار اقتصاد مقاومتی تأکید بسیار شده است، باید به پژوهش‌های تقاضامحور و تجاری‌سازی شده بر مبنای فن‌آوری بیشتر توجه شود.

دکتر گرجی مهلبانی با اشاره به لزوم حرکت تکنولوژی به سمت تأمین نیاز جامعه گفت: اگر خواهان رشد اقتصادی در جامعه و حل شدن مشکلات اقتصادی هستیم، باید اشتغال و زیرساخت‌های آن مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه هنوز باور پژوهشی در جامعه کامل نیست، ادامه داد: رشد چشمگیر فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی انکارناپذیر است اما باید توجه داشت که چرخه دانش در انتهای مرحله پژوهش هنوز کامل نیست.
رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین تأکید کرد: وجود بیش از ۳۰ رشته در مقطع دکتری در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین و رشد مقالات علمی نشان از توجه به رویکرد پژوهشی در این مرکز دانشگاهی دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه دانشگاه‌ها و مراکز علمی در همان دو مرحله نخست مانده‌اند و حرکت جدی به سمت کارآفرین بودن نداشتند لذا نیاز است بستر لازم برای اساتید و دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی برای فعالیت‌های پژوهشی و کاربردی ایجاد شود.
در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه در بخش اعضای هیات علمی دانشکده ها، دانشجویان و گروه های اموزشی برتر در سال ۱۳۹۶ با اهدای لوح تقدیر شد.
9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها