خبرهای داغ:
بسیج گزارش می دهد:

مهمترین اقدامات بسیج دانشجویی استان قزوین در فصل پائیز چه بود؟

با توجه به برگزاری برنامه‌های متنوعی که در طول سال توسط بسیج دانشجویی در سطح دانشگاه‌های کشور صورت می‌پذیرد مروری کوتاه به روند اجرای برخی از برنامه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین که در پائیز96 صورت گرفت می‌کنیم.
کد خبر: ۸۹۶۴۶۷۰
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، بسیج دانشجویی از جمله تشکل‌هایی است که با تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) پس از پایان جنگ تحمیلی تشکیل گردید. ایشان با نگاهی راهیردی افقی را برای فعالیت بسیج در دانشگاه‌ها گشود که امروز بعد از گذشت 37 سال از آن، بیش از پیش اهمیت آن درک می‌شود.
از جمله اقداماتی که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین در پائیز96 صورت گرفته است می‌توان به ستاد استقبال از جدیدالورودها، کرسی‌های آزاداندیشی، هیئت‌های دانشجویی، عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، اردوها و کارگاه‌های تشکیلاتی، طرح تداوم اردوهای جهادی، طرح ولایت، همایش‌های سیاسی و بصیرتی، تجمع‌های دانشجویی، صدور بیانیه، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، یادواره شهدا، راهپیمایی اربعین حسینی، دیدار با خانواده شهدا و... اشاره کرد.
با توجه به برگزاری برنامه‌های متنوعی که توسط بسیج دانشجویی در سطح دانشگاه‌های استان قزوین انجام می‌پذیرد برخی از این ویژه برنامه‌ها را مرور می‌کنیم.
ویژه‌ برنامه‌های هفته بسیج
همزمان با سالروز تشکیل بسیج دانشجویی 2آذرماه گردهمایی دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان قزوین با سخنرانی عبدا‌لله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان و با حضور روسا،معاونین و مسئولین نهاد رهبری دانشگاه‌های استان به همت ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان برگزار و به اهمیت و اهداف تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی پرداخته شد. آشنایی با اندیشه امام خمینی(ره) از جمله اهداف این مراسم بود
یادواره سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی به مناسبت هفته بسیج 8آذرماه با حضور سرتیپ دوم خلبان حسین خلیلی همرزم شهید بابایی و مسئولان استانی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه غیرانتفاعی کار در سالن آمفی‌تئاتر این دانشگاه برگزار و شناخت فضایل اخلاقی، راه و روش شهدا و ادامه دادن آن‌ها از اهداف برگزاری این یادواره بود.
پنجمین یادواره شهدا با عنوان "لاله‌های نوشکفته" به مناسبت هفته بسیج با سخنرانی حجت‌الاسلام تلخابی نماینده مردم استان قزوین در خبرگان رهبری و با اجرای سیدجواد هاشمی بازیگر و مجری صداوسیما برگزار و با حضور مسئولان استانی در 8آذرماه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بوئین‌زهرا برگزار و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت از جمله اهداف این یادواره بود.
یادواره شهدا به مناسبت گرامی‌داشت هفته بسیج در دانشگاه غیرانتفاعی سهروردی با سخنرانی سردار اهوازیان فرمانده قرارگاه نصرت در دوران دفاع مقدس 12آذرماه به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه با هدف سیر و سلوک در سیره شهدا و آشنایی دانشجویان با ایثار و شهامت شهدای دوران دفاع مقدس که با وجود امکانات اندکی که داشتند تا پای جان در مقابل دشمن ایستادند و از مرز و بوم کشورشان دفاع کردند.
ویژه برنامه‌های روز دانشجو
آنچه روز دانشجو را در تقویم مناسبت‌های انقلاب اسلامی به فراموشی نسپرده، ریشه های عمیق این نام گذاری است:
رژیم پهلوی پس از کودتای 28 مرداد 1332، خود را بیش از پیش نیازمند آغوش گرم امریکا می دید. در ادامه این روند، سفر نیکسون، معاون رئیس جمهور وقت امریکا به ایران در هفده آذر 1332 برنامه ریزی شد. تظاهرات دانشجویان دانشگاه تهران، به عنوان اعتراض به این سفر، از روز چهاردهم آذر آغاز گردید. در گرماگرم غارت سرمایه های ملی، فرهنگی، مادی و مذهبی از سوی امریکاییان، چه کسانی جز فرزندان فرهیخته ایران می توانستند این آگاهی را به ملت خود اعلام دارند؟
در روز هفده آذر هم زمان با ورود نیکسون به تهران، تمام دانشگاه های پایتخت در اعتصاب کامل به سر می بردند. وقتی نیکسون برای دریافت دکترای افتخاری حقوق در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران حاضر شد، یکی از مطبوعات در سرمقاله خود با عنوان «سه قطره خون» این گونه نوشت: «آقای نیکسون! وجود شما آن قدر گرامی و عزیز بود که در قدوم شما، سه نفر از بهترین جوانان این کشور، یعنی دانشجویان دانشگاه را قربانی کردند».
خون سه جوان آزادی خواه ایرانی است که نام دانشجو را در شانزدهم آذرماه هر سال بر خاطرها تلنگر می زند. روز دانشجو بهانه‌ای شده است تا دانشگاه‌های سرتاسر کشور برای گرامیداشت این روز و برائت از مستکبرین جهان برنامه‌های متنوعی را برگزار ‌کنند.
مراسم گرامیداشت روز دانشجو و جشن سالروز میلاد رسول اکرم(ص) به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور الوند در 14آذرماه 96 با سخنرانی علی اکبر قبادی مسئول سیاسی و عقیدتی ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین در این دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم با اشاره به حفظ وحدت میان امت اسلامی، سیره پیامبراعظم(ص) و ایثار و مقاومت شهدا بیان شد: حفظ اتحاد و وحدت بین مذاهب اسلامی جزو ضروریات جهان اسلام است و امریکا ،انگلیس و صهیونیسم بشدت به دنبال تفرقه انداختن در میان مسلمانان و بهره برداری از این وضعیت هستند. 16آذر نماد مقاومت و ایستادگی در مقابل زورگویان است.
ویژه برنامه روز دانشجو با سخنرانی دکتر سجاد صدیقی مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان کشور در رابطه با سیر تشکل‌های دانشجویی و دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان و دانشجو معلمان به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قزوین در سالن آمفی تئاتر شهید رجایی این دانشگاه برگزار و به اهمیت و تاثیر حضور دانشجو معلمان در جامعه پرداخته شد.
مراسم بزرگداشت روز دانشجو 20آذرماه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با سخنرانی دکتر داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با حضور مسئولان و با اجرای زنده محمد گلریز در سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی این دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم به وظایف و نقش اساسی دانشجو در پیشرفت کشور اشاره و از آن به عنوان پرچمدار به تحقق رسیدن به آرمان‌های انقلاب یاد شد.
ان شاء الله با یاری خداوند متعال دانشجویان بسیجی بیش از پیش نقش و رسالت خود را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایفا کنند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را برافراشته نگه دارند.
9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار