خبرهای داغ:
امام جمعه میانه در همایش اخلاقی شورای اداری و تامین در سپاه این ناحیه با بیان مباحثی از اخلاق گفت: فضایل اخلاقی، موجب اصلاح انسان و نیل به خوبی ها می شود.
کد خبر: ۸۹۶۴۶۸۱
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام عبدالله محمّدی با تبیین آیاتی از قرآن، برخی از فضایل و رذایل اخلاقی را یادآور شده و راهکارهای رسیدن به فضایل و اجتناب از رذایل را بیان داشت.

 وی اظهار داشت: اگر انسان از نسیم رحمت الهی بی بهره باشد، کاری از پیش نمی تواند ببرد و برای بهره مندی از این نسیم باید در انجام خوبی ها، شتاب گیرد.

   امام جمعه میانه امانت داری و وفای به عهد را یکی از این راهکارها دانست و اظهار کرد: خیانت در امانت، دروغ را در جامعه و تار و پود زندگی انسان، جاری کرده و او را از رسیدن به کمال باز می دارد.

   وی توکل، قناعت، کسب حلال، یاد مرگ، ذکر خدا و تفکر در نعمت های الهی را از فضایل اخلاقی دانسته و تصریح کرد: تکیه بر توان فردی، ثروت و دوستان و اقوام و عدم توکل بر خدا، انسان را از اصلاح خویش و نیل بر فضایل باز می دارد.

   حجت الاسلام محمّدی توجه بر خطورات ذهنی و حفظ قلب از افکار ناپاک را بسیار مهم دانسته و  بر انجام واجبات، ترک محرمات، سبقت در انجام خوبی ها، دستگیری از مردم، حکمت آموزی و اخلاص در عمل تاکید کرد و افزود: ساده زیستی راه رسیدن به فضایل را آسانتر و هموارتر می کند، اما ساده زیستی به منزله محروم کردن خود از لذایذ و زینت های دنیا نیست بلکه استفاده صحیح، به اندازه و عدم دلبستگی به مادیات است.

   همایش اخلاقی با موضوع فضایل اخلاقی با شرکت اعضای شورای اداری و شورای تامین شهرستان در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه با هدف برگزار شد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها