در گفتار حمایت از پژوهش مطرح می‌شود ولی در عمل آن طوری که شایسته است حمایت نمی‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۴۶۹۸
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه قیدار در دیدار با تیم پژوهشی سپاه شهرستان خدابنده به مناسبت هفته پژوهش با بیان عدم اطلاع از داشتن معاونت پژوهشی در سپاه شهرستان خدابنده اظهار خرسندی کرد و گفت: تولید و توسعه علم و دستیابی به فناوری برای ارتقاء جایگاه علمی کشور در جهان و کسب ثروت به منظور بهبود وضع زندگی مردم و رفاه عمومی، مرهون مطالعه و پژوهش نخبگان، دانشمندان، محققان و فناوران دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی وزارتخانه ها، سازمانها، مراکز دولتی و غیر دولتی است.

حجت الاسلام موسوی افزود: هفته پژوهش و فناوری، هفته‌ای است که فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در کشور فراهم می‌آورد تا کلیه ذینفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعیت موجود در کشور برای آینده، برنامه‌ریزی و اقدامات بهتر و مهم‌تری را در دستور کار خود قرار دهند و مهم‌ترین هدف برای هفته پژوهش باید ایجاد و احیای تفکر پژوهش و فناوری در اذهان عموم، افراد خاص، محققان، دانشجویان و دانش آموزان باشد.

 وی اظهار داشت: ایجاد فضای سرمایه گذاری، پشتیبانی همکاری صنعت حوزه و دانشگاه، عمیق کردن پژوهش در لایه‌های میانی کشور و توسعه فناوری، از جمله مسائلی است که در این زمینه بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: بسیار خرسندم واحد پژوهش سپاه پاسداران حتی در شهرستان‌ها هم فعال است و کارهای پژوهشی می‌کنند.

 حجت الاسلام علی موسوی با ابراز تاسف از اینکه از کارهای پژوهشی در جامعه حمایت نمی‌شود، اظهار داشت: در گفتار حمایت از پژوهش مطرح می‌شود ولی در عمل آن طوری که شایسته است حمایت نمی‌شود.

امام جمعه قیدار با تاکید بر اینکه امروزه علم حرف نخست را در جهان می‌زند، تصریح کرد: روایت‌های فراوانی از ائمه وجود دارد و علم را سلطان می‌دانند.

وی با ابراز تاسف از اینکه استعدادهای جوانان از سوی مسئولان بی اهمیت شمرده می‌شود، گفت: ما شاهد هستیم ‌گاهی اوقات دانش آموزان کارها و اختراعات بزرگی می‌کنند ولی متاسفانه مورد حمایت واقع نمی‌شوند و حتی یک تشکر ساده هم نمی‌کنند.

موسوی با بیان اینکه در خطبه‌های نمازجمعه چندین بار تاکید کرده‌ام که در شهرستان خدابنده استعدادهای زیادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: باز هم این شهرستان ظرفیت این را دارد که شیخ اشراق‌های دیگری را به جامعه و کشور معرفی کند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در مورد تکیه به درون گفت: این فرمایشات رهبری نشان می‌دهد که باید قدر این جوانان و استعدادها را دانست.

امام‌ جمعه قیدار با قدردانی از سپاه به خاطر ارزش قایل شدن به موضوع پژوهش گفت: باید موضوع پژوهش در کشور آفت‌زدایی شود.

حجت الاسلام علی موسوی گفت: متاسفانه برخی از دانشجویان پایان‌نامه‌های کپی شده را ارائه می‌کنند و فقط هدفشان نمره است و اصلا به موضوع پژوهش و تحقیق بها نمی‌دهند و این اقدامات به علم کشور لطمه می‌زند.

ارسال نظرات