مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار خبر داد؛

حضور پررنگ آذربایجان شرقی در نمایشگاه و جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار آذربایجان‌شرقی از حضور پررنگ این استان در نمایشگاه و جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی که در اراک برگزار می‌شود خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۴۷۸۱
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز حسن استوارآذر اظهار داشت: بنا به ابلاغ  مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور، در ۵ بخش این نمایشگاه شامل سازمان‌های مردم‌نهاد، صنایع دستی، سیاه چادر، آداب و رسوم و ارائه عملکرد دفتر امور اجتماعی و فرهنگی با محوریت تبریز ۲۰۱۸ شرکت کردیم.
وی افزود: با توجه به در پیش بودن رویداد تاریخی ۲۰۱۸، نهایت تلاش ما در این نمایشگاه، معرفی توانمندی‌ها و میراث معنوی استان براساس برنامه‌های کمیته فرهنگی و اجتماعی تبریز ۲۰۱۸ بود که خوشبختانه با استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان مواجه شد.

استوار آذر خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های جذاب و پربیننده استان در این نمایشگاه، آلاچیق عشایر استان با ارائه نحوه پخت نان به صورت سنتی توسط بانوان عشایر بود.

وی با اشاره به میراث ارزشمند معنوی آذربایجان‌شرقی، افزود: لالایی‌های محلی استان از جمله این گنجینه تاریخی است که در جشنواره فوق، نماینده استان به اجرای نمونه‌هایی از آن پرداخت که استقبال بازدیدکنندگان از آن چشمگیر بود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد به‌عنوان بازوان ما در برگزاری شایسته رویداد تاریخی تبریز ۲۰۱۸ خواهند بود که در این نمایشگاه قسمت کوچکی از توانمندی‌های خود را  به نمایش گذاشتند.

وی همچنین با تاکید بر هنر دست هنرمندان آذربایجانی، بر پاس‌داشت صنایع دستی اصیل استان تأکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها