خبرهای داغ:
رئیس اتاق بازرگانی تبریز، بزرگ‌ترین دغدغه کشور را بیکاری و قاچاق عنوان کرد و گفت: خانواده‌هایی که از کالاهای خارجی استفاده می کنند، بزرگ‌ترین خیانت را به توسعه اقتصادی کشور می‌کنند چرا که هر کالای خارجی که وارد می‌شود، قدمی در جهت بسته شدن واحدهای تولیدی داخلی و بیکاری جوانان کشور است.
کد خبر: ۸۹۶۴۷۸۳
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صمد حسن‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در تمام جوامع اقتصادی، صنعتی و تولیدی دنیا موضوع برند و ارتقاء جایگاه تکنولوژی مهم است و در استان ما هم که چند صد سال است قطب صنعتی بزرگ کشور به شمار می‌رود، این موضوع بیشتر حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه امروز موضوع برند در دنیا توانسته است بیشتر واحدها را به موفقیت‌های بزرگی برساند، افزود: برندهایی مثل بوش، بنز و ... به جایگاهی رسیده‌اند که مردم محصولات این شرکت‌ها را بدون مطالعه با بالاترین قیمت خریداری می‌کنند و بسیاری از برندهای کشور کره بازارهای تمام کشورهای جهان را به تسخیر درآورده‌اند.

حسن زاده در عین حال خاطرنشان کرد: شاهد هستیم بیش از 70 درصد لوازم خانگی مصرفی تمام مردم ایران محصول برندهای کره‌ای و ژاپنی هستند که نتیجه برندسازی مناسب این کشورهاست و امیدواریم در آینده در ایران و به ویژه استان آذربایجان‌شرقی همچنین برندهای موفقی داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه در استان ما چند واحد بزرگ دارای برند در حوزه‌های صنایع غذایی و سایر رشته‌ها موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌اند، افزود: در مراسم امروز روز ملی صادرات کشور از استان آذربایجان‌شرقی پنج واحد نمونه ملی در صنایع غذایی معرفی و توسط مسؤولان عالی‌رتبه کشوری تجلیل می‌شوند که مایه افتخار است.

حسن‌زاده اذعان داشت: برای اینکه از امتیاز برند استفاده بیشتری ببریم به لازم است رسانه ملی و سایر رسانه‌ها در این حوزه به معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان بپردازند تا صاحبان صنایع نیز به رسالت‌های توسعه‌ای خود در جهت پیشرفت اقتصادی و رفع بیکاری عمل کنند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه واحدهای تولیدی ما می‌توانند با ایجاد تحولاتی در تکنولوژی و تشکیل کنفدراسیون‌های صادراتی برندهای بزرگی ایجاد کنند و به اقتصاد دنیا دست یابند، افزود: برندهایی مثل ال. جی و سامسونگ شرکت‌هایی هستند که به صورت کنفدراسیون تشکیل یافته‌اند و واحدهای خود در تمام دنیا را از به روزترین استانداردهای روز جهانی برخوردار می‌کنند.

وی، بزرگ‌ترین دغدغه کشور را بیکاری و قاچاق عنوان و اضافه کرد: با معرفی شرکت‌های برتر در همایش «ایران تک» می‌خواهیم اعلام کنیم خانواده‌هایی که از کالاهای خارجی استفاده می‌کنند؛ بزرگ‌ترین خیانت را به توسعه اقتصادی کشور می‌کنند؛ چرا که هر کالای خارجی که وارد می شود، قدمی در جهت بسته شدن واحدهای تولیدی داخلی و بیکاری جوانان کشور است.

برگزاری همایش 500 برند برتر غرب و شمال‌غرب کشور در تبریز

مدیر اجرایی سازمان مدیریت صنعتی نمایندگی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست از برگزاری همایش ارزیابی 500 برند برتر منطقه غرب و شمال‌‌غرب کشور هفتم دی ماه در تبریز خبر داد.

 حمیده علیزاد اشرفی اظهار داشت: لازم است در هر جامعه‌ای ارزیابی و رتبه‌بندی وجود داشته باشد تا همه بدانند که عملکرد آنها مورد سنجش قرار می‌گیرد، علاوه بر این باید در این ارزیابی‌ها مشارکت فعال داشته باشیم تا بتوانیم از نتایج آن نیز بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: بخش بزرگی از شرکت‌هایی که در این طرح مشارکت کرده‌اند، متعلق به بخش خصوصی هستند، با توجه به ویژگی‌های بخش خصوصی واقعی که مالکی در دست افراد حقیقی و خصوصی است، مشاهده نتایج عینی و واقعی و دستاوردهای حضور در طرح اهمیت مهمی دارد.

اشرفی در ادامه با اشاره به برخی ویژگی‌های این طرح اذعان داشت: یکی از جذابیت‌های این طرح، ارزیابی موقعیت شرکت‌ها در گروه صنعتی مربوطه است، این امر در واقع نتیجه‌ای عمل‌گرایانه در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد و اطلاعات دقیق‌تری در خصوص محیط صنعتی که عبارت است از محیطی که هر شرکت در میان رقابی خود در گروه صنعتی مشابه فعالیت می‌کند، را به دست می‌دهد.

وی اضافه کرد: بر این اساس بنگاه‌ها ضمن اطلاع دقیق از جایگاه خود در گروه صنعتی، می‌توانند برنامه‌های بازاریابی، فروش و تحقیقاتی میان مدت و بلندمدت واقعی و موثر تدوین کنند، لازم به توضیح است که گروه‌بندی شرکت‌ها براساس استاندارد طبقه‌بندی بین‌المللی ISIC و زیر نظر کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی صورت گرفته است، از طرفی علاوه بر طبقه‌بندی شرکت‌ها براساس گروه صنعتی، بنگاه‌ها همچنین براساس استان، نوع سهامی و نوع مالکیت نیز مورد طبقه‌بندی و تحلیل قرار گرفته‌اند.

اشرفی با تاکید بر اینکه ایران تک سعی کرده است فضایی مناسب و علمی برای حضور شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی فراهم آورد، افزود: مجریان این طرح با طراحی شاخص‌های مناسب که مبتنی بر عملکرد مالی و اقتصادی شرکت‌هاست، عملکرد کمی آنها را ارزیابی کند.

وی گفت:در صورتی که شرکت‌ها همچنین متولیان صنعت و اقتصاد منطقه و سیاست‌گذاران بتوانند از خروجی چنین طرح‌های تحقیقاتی استفاده کنند، چشم‌اندازهای واقع‌بینانه‌تری برای آنان متصور خواهد بود و تعیین اهداف بلند مدت با شفافیت بیشتری صورت خواهد گرفت.

مدیر سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان‌شرقی در پایان در خصوص آینده این طرح اظهار داشت:هر طرح و پروژه‌ای برای توسعه نیازمند حمایت و حضور مخاطبان خود است و ایران تک نیز از این قاعده مستثنی نیست، امیدواریم در ادامه راه با حضور و مشارکت بیشتر بنگاه‌ها همچنین با توجه به اعلام آمادگی تعداد زیادی از نمایندگی‌های سازمان مدیریت صنعتی در سایر استان‌ها این طرح طی چند سال آینده در سطح ملی برگزار شود.

 500 شرکت بزرگ و تاثیرگذار در خروجی نهایی پنجمین دوره طرح ایران تک (معرفی برترین شرکت‌های غرب و شمال‌غرب کشور) از 6 استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان، اردبیل، کردستان و کرمانشاهدر گروه‌های صنعتی 24 گانه طرح ارزیابی شده‌اند.

ارسال نظرات