مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد در اشکذر:

منابع آبی چرخاب برای استان یزد حیاتی است

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان در نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان اشکذر با اشاره به تغییرات بالای میزان مصرف آب استان طی فصول مختلف بر حفظ و حراست منابع آبی چرخاب تأکید کرد و گفت: به همین دلیل اهمیت این منابع برای استان حیاتی است.
کد خبر: ۸۹۶۴۷۹۳
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر: "محمدعلی شاه‌حسینی" در نشست شورای حفاظت منابع آب بابیان اینکه کاهش نزولات جوی ضرورت توجه به آب را بیش از گذشته می‌طلبد افزود: در شهرستان اشکذر نیز با تشکیل گروه‌های کارشناسی متعدد در جهت حفاظت از این مایه حیات اقداماتی صورت گرفته است.
فرماندار اشکذر اجرای گشت مشترک و برخورد با واحدهایی که چاه غیرمجاز داشته‌اند را از اقدامات شورای حفاظت عنوان کرد و اظهار داشت: طی یک سال گذشته و با همکاری دستگاه قضا ضمن خاموشی چاه‌ها در فصل زمستان، نصب کنتور هوشمند و جداسازی آب شرب و فضای سبز حتی با متولیان چاه‌هایی که اضافه برداشت داشته‌اند نیز طبق قانون برخورد شده است.
وی ادامه داد: چاه‌های چرخاب به‌عنوان یکی از منابع مهم تأمین آب در استان می‌باشد و در همین راستا از واحدهای بالادستی خواسته‌شده تا نسبت به تصفیه پساب خود اقدام نمایند.
فرماندار اشکذر ضمن تأکید بر اینکه مدیریت بخش کشاورزی و صنعت باید در جهت حفاظت از منابع آب تلاش نمایند از کشاورزان شهرستان خواست تا با مدیریتی جهادی درصدی از منابع مصرفی آب خود را در سال آتی کاهش دهند.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد نیز با تقدیر از اقدامات انجام‌شده در حوزه حفاظت از منابع آب تصریح نمود: در شهرستان اشکذر سالانه بالغ‌بر ۵۵ میلیون مترمکعب از منابع زیرزمینی مصرف سه بخش کشاورزی، شرب و صنعت می‌شود که از این مقدار ۶۰ درصد آن متعلق به بخش کشاورزی است.
"محمدمهدی جوادیان زاده" با ابراز تأسف از وجود چاه‌های غیرمجاز شناسایی نشده در مناطق کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: شناسایی و حفاظت از منابع به دلیل پتانسیل‌های بالای این مهم در اولویت برنامه کاری این شورا قرار دارد که در صورت مشاهده منطبق بر قانون بر آن‌ها رفتار خواهد شد.
وی بابیان اینکه نسبت ۲۰ درصدی منابع آب‌های زیرزمینی استان به آب انتقالی در فصول گرم سال به جهت مصرف بالا به ۵۰ درصد افزایش می‌باشد اظهار داشت: به دلیل همین تغییرات منابع آب چرخاب برای استان اهمیتی حیاتی دارد و به طبع حفظ و حراست از این منابع باید با توجه و دقت افزون‌تری دنبال شود.
مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد بر ضرورت توجه به مدیریت مصرف آب تأکید کرد و ادامه داد: شورای حفاظت از منابع آب استان نیز در همین راستا با برگزاری جلسات متعدد بر مدیریت مصرف کشاورزی، شرب و صنعت در استان به‌صورت تخصصی متمرکز شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار