مسئول قرارگاه استان خوزستان در گفت‌و گو با «بسیج» مطرح کرد
مسئول قرارگاه استان خوزستان گفت: اعزام گروه‌های جهادی روانشناس در جهت انجام فعالیت‌های روان درمانی و روحیه دهی زلزله زدگان به منطقه صورت گرفت.
کد خبر: ۸۹۶۴۸۸۵
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲

معین سلیمانی نژاد مسئول قرارگاه استان خوزستان در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به اقدامات انجام شده در مناطق زلزله زده گفت: پیرامون فعالیت‎های فرهنگی صورت گرفته در منطقه زلزله زده عنوان کرد: حدود ۱۸۰ نفر از طلاب و روحانیون طی یک مرحله سه روزه به اقداماتی از قبیل: جنگ شادی، برگزاری کلاس‌های کمک درسی در منطقه پرداختند.

سلیمانی نژاد تصریح کرد: اعزام گروه‌های جهادی روانشناس در جهت انجام فعالیت‌های روان درمانی و روحیه دهی زلزله زدگان به منطقه انجام شده است.

وی عنوان کرد: خسارات روحی زلزله به مراتب بیشتر از خسارات جانی و مالی آن است چرا که فرد آسیب‌دیده حاضر در صحنه فاجعه خود را در مقابل نیروهای عظیم طبیعی عاجز دیده و مجبور به تسلیم می‌شود. این انسان‌ها در اثر وقوع زلزله خانواده، خانه، دارایی‌های خود، دوستان و بستگان و یا به مفهوم دیگر منابع مالی و عاطفی خود را از دست می‌دهند.

 
سلیمانی نژاد در پایان بیان کرد: حدود ۲۰ نفر از گروه‎های جهادی پزشکی شامل پزشک عمومی، متخصص، پرستار و روانپزشک به منطقه زلزله زده اعزام شد، که به مدت یک هفته ۳۳ روستا را ویزیت و داروی رایگان در اختیار زلزله زدگان قرار دادند.
ارسال نظرات