نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: توسعه سواحل مکران همواره جزو تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب است و ایشان بارها در جلسات مختلف بر توسعه بر محور دریا تاکید کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۶۴۹۳۲
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید جلیلی شب گذشته در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سیستان و بلوچستان که با حضور مسئولان استانی در ایرانشهر برگزار شد، اظهار داشت: توسعه سواحل مکران همواره جزو تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب است و ایشان بارها در جلسات مختلف بر توسعه بر محور دریا تاکید کرده‌اند.

نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: در حالی که شرایط کشورهای همجوار بحرانی است اما ایران اسلامی از امنیت مثال‌زدنی برخوردار است که این امنیت با گسترش عدالت اجتماعی پایدارتر خواهد ماند.

وی ادامه داد: عدالت باید در همه امور جامعه نهادینه شود و اگر این امر محقق شود، بدون شک پیشرفت و آبادانی بیش از پیش کشور را شاهد خواهیم بود.

جلیلی خاطرنشان کرد: رفع موانع تولید و کسب و کار رابطه مستقیمی با امنیت دارد و هرچه این مولفه قوی‌تر شود، طبیعتاً امنیت ملی کشور نیز تقویت خواهد شد؛ همه مردم باید دست به دست یکدیگر در این امر مهم سهیم باشند.

نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: شرایط خاص جغرافیایی،طبیعی و امکانات و ظرفیت‌های طبیعی و نیروی انسانی موجود در سیستان و بلوچستان یکی از مواهب ارزشمند استان به شمار می‌رود که اگر این ظرفیت‌ها به طور کامل مورد استفاده قرار بگیرد افق بسیار خوب و روشنی برای این استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بر شمردن بخشی از ظرفیت‌های طبیعی چابهار، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان استانی است که هر چه بیشتر به عمق آن سفر کنیم با ظرفیت‌های جدید و بالقوه ویژه‌ای مواجه می‌شویم که حتی یک روز هم نباید از این ظرفیت‌ها غفلت کنیم و همه مردم و دولتمردان باید تلاش کنند تا روند پیشرفت این استان سریعتر انجام شود.

نبی‌بخش داودی، فرماندار ویژه ایرانشهر نیز در این جلسه اظهار داشت: مردم این شهرستان در زمان رژیم پهلوی و در سختترین شرایط از رهبر معظم انقلاب که آن زمان تنها یک روحانی ساده و ناشناخته بودند پذیرایی کردند و علاقه خاصی به ایشان دارند.

وی بیان کرد: از آنجا که توسعه سواحل مکران جزو تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب است و ایشان آشنایی خاصی با ایرانشهر دارند اما این شهرستان جزو پس کرانه‌های سواحل مکران قرار نگرفته که امیدواریم در کارشناسی طرح توسعه سواحل مکران بازبینی مجددی انجام شود.

داودی افزود: با وجود تمام خدماتی که در این شهرستان انجام شده اما ایرانشهر هنوز سال‌ها با رسیدن به شهر ایده‌آل فاصله دارد بنابراین مسئولان ملی باید نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.

ارسال نظرات