خبرهای داغ:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آیت‌الله حائری شیرازی شخصیتی ولایتمدار بود و ولایتمداری او تداوم داشت.
کد خبر: ۸۹۶۴۹۶۵
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله حائری شیرازی اظهار کرد: این عالم برجسته از شخصیت‌هایی بود که ابعاد مختلفی داشت و او جزو محققین و اساتید باسابقه حوزه به شمار می رفت.

وی ادامه داد: آیت‌الله حائری شیرازی جزو مبارزان پیش از انقلاب بود و در آن دوران بارها به زندان رژیم طاغوت افتاد، آیت‌الله حائری شیرازی از شخصیت‌های همراه با امام خمینی(ره) و پس از ایشان همراه با مقام معظم رهبری بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: آیت‌الله حائری شیرازی شخصیتی ولایتمدار بود و ولایتمداری او تداوم داشت، او احساس مسؤولیت ویژه ای در برابر انقلاب داشت، آیت‌الله حائری شیرازی در دوره ای جزو اساتید مدرسه علمیه حقانی بود و کلاس‌های خاصی را در این مدرسه داشت.

عبداللهی با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله حائری شیرازی اظهار کرد: او صاحب ابتکارات فکری بود و در زمان امام خمینی(ره) با حکم ایشان به سمت امام جمعه شیراز منصوب شد، آیت‌الله حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری بود و در این مجلس با احساس مسؤولیت، مسائل را پیگیری می‌کرد، او نگاه ویژه ای به مقام معظم رهبری داشت و با ایشان همراهی می‌کرد.

وی ادامه داد: آیت‌الله حائری شیرازی در زمینه مسائل فکری ابتکارات خاصی داشت و او طی سال‌های اخیر در تریبون‌های مختلف نقدهای زیادی را به بخش اقتصاد و بانک‌های کشور مطرح کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: آیت‌الله حائری شیرازی عالم اهل عمل و مبارز بود، او زهد خاصی داشت و در هر جایی که توانست انجام وظیفه کرد، آیت‌الله حائری شیرازی در انجمن‌ها و مجالس مختلف حضور پیدا می‌کرد و در زمینه مسائل سیاسی، انقلابی و حوزوی دارای ویژگی‌های خاصی بود.

عبداللهی در پایان خاطرشان کرد: سیره شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله حائری شیرازی در زمینه عمل به وظیفه و سادگی در زندگی باید برای ما الگو باشد.

ارسال نظرات