برگزاری جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی مدارس در زنجان

جلسه کارگروه دولت الکترونیک و هوشمندسازی مدارس با حضور مدیر کل آموزش وپرورش استان زنجان و اعضای کارگروه توسعه دولت الکترونیک،برگزارشد.
کد خبر: ۸۹۶۴۹۷۰
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل آموزش وپرورش استان زنجان در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی مدارس گفت: کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی از جمله اهداف آموزش و پرورش است و همه مسئولین باید در راستای ساماندهی فعالیت‌ها و تحقق دولت الکترونیک در آموزش و پرورش، تعامل و مشارکت داشته و با یکدیگر در جهت تحقق اهداف تعیین شده همسو باشند.

مرتضی تمجیدی بر بازدید مستمر و نظارت بر عملکرد مدارس هوشمند تاکید کرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و تامین نیروی انسانی استان نیز در این جلسه گفت:یکی از اهداف اساسی راه اندازی و برپایی دولت الکترونیک افزایش رضایت مندی خدمت گیرندگان و ارائه خدمات بهتر به مردم از طریق مکانیزه کردن خدمات قابل ارائه به آنها می باشد.

سید محمود سیفی نیا افزود: توسعه این خدمات باید به گونه ای باشد تا مراجعات حضوری با توسعه و انجام این خدمات به حداقل برسد.

درادامه  این جلسه صالح نجفی رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات استان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد  و موفقیت های اداره کل در حوزه دولت الکترونیک و هوشمندسازی مدارس گفت: درصدد هستیم در صورت تامین اعتبار با راه اندازی اتوماسیون اداری تحت وب و ارتقای سیستم تردد اداری، این خدمات را تا سطح مدارس توسعه دهیم.

وی همچنین به خدمات الکترونیکی ارائه شده در بستر پورتال همگام مدارس اشاره کرد و گفت: اجرایی شدن طرح هایی همچون شهاب، تعالی، تدبیر، طرح نظارت جامع حوزه سنجش، آزمون های مشاوره ای و هدایت تحصیلی، طرح اوقات فراغت، مسابقات فرهنگی، المپیادهای علمی و هنری، مدیریت شیر مدارس، انتخابات شورای دانش آموزی، فرم الکترونیکی و .. موجب سهولت در روند انجام امور گردیده است،و در هر لحظه امکان دسترسی به اطلاعات و آمار از طریق بستر الکترونیکی برای کارشناسان طرح ها را فراهم می سازد.

نجفی در ادامه با ارائه آماری از مدارس و کلاس های هوشمند و مدارس متصل به اینترنت استان تصریح کرد: در حال حاضر اکثر مدارس روستایی فاقد اینترنت هستند که طی صحبت های صورت گرفته با اداره فناوری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان روستاهای بالای 10 خانوار در قالب خدمات اجباری روستایی بر اساس فناوری نسل چهارم تلفن همراه تا پایان دولت کنونی از اینترنت پرسرعت برخوردار خواهند شد.

در ادامه دستور کار جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار