قرآن و کتاب اهل بیت و نیات واقفان از جمله امانت‌های در دست اوقاف است، در این راستا با توجه به ثبت بیش از 4 هزار نیت، تلاش شده است نیات واقفان به صورت 100 درصدی اجرایی شود.
کد خبر: ۸۹۶۴۹۸۶
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به برگزاری 19 نشست صنفی با موضوع وقف در زنجان گفت: با تلاش انجام شده 113 پلاک اراضی اختلافی با منابع طبیعی تعیین تکلیف شده است.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی زنجان افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در طول سال برنامه‌های فرهنگی متعددی را به منظور استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه در واقع پایگاه‌های فرهنگی هر استانی محسوب می‌شوند، اظهارداشت: با توجه به ارادتی که مردم به ائمه معصومان (ع) دارند و نقش این اماکن در اصلاح افراد از همین رو در تلاش هستیم که نقش بقاع متبرکه را در جامعه پررنگ‌تر کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به وجود 132 بقعه متبرکه در استان زنجان، تصریح کرد: امامزادگان آن چنان که باید و شایسته مورد توجه نبوده و به آنها رسیدگی نشده است.

جنتی با اشاره به وجود بیش از 2 هزار و 700 موقوفه در استان زنجان بیان کرد: بیشترین موقوفات در شهر قیدار است که در همین راستا پروژه‌های متعددی در شهرستان در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه قرآن و کتاب اهل بیت و نیات واقفان از جمله امانت‌های در دست اوقاف است، اضافه کرد: در این زمینه نیز با توجه به ثبت بیش از 4 هزار نیت، تلاش شده است نیات واقفان به صورت 100 درصدی اجرایی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه از برگزاری نشست‌های صنفی به منظور ترویج سنت حسنه وقف در جامعه خبر داد و گفت: در این زمینه 19 نشست صنفی در استان برگزار شده است.

جنتی همچنین از تعیین تکلف 113 پلاک اراضی اختلافی با منابع طبیعی خبر داد و گفت: همچنین تعداد اسناد مالکیت دفترچه‌ای قدیمی به تک برگی نیز 186 مورد بوده است.

 

 

 

 

ارسال نظرات