استاندار لرستان تاکید کرد:
استاندار لرستان بر لزوم بازنگری قانون تخصیص آب در استانها تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۶۴۹۸۷
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید موسی خادمی در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تولیدات کشاورزی، مصرف و تنظیم بازار اظهار داشت: در حوزه کشاورزی باید حذف واسطه‌ها صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه تولید باید با برنامه ریزی ومجوز باشد هرچند در برخی از مجوزها مشکل وجود دارد، افزود: به منظور برنامه ریزی و تنظیم بازار مصرف هر کشاورز باید برای کشت محصول خود مجوزهای لازم را بگیرد.

 

استاندار لرستان تخصیص آب به استانها را یکی از مشکلات اساسی دانست و بیان داشت: در بحث آب و تخصیص آن ناعدالتی‌های نیز دیده می‌شود که باید تجدید نظر صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه بعضی استانها تولید کننده آب هستند اما آب کمتری استفاده میکنند اضافه کرد: بعضی از استانهای پایین دستی تخصیص آب بیشتری نسبت به استانهای بالا دستی داده شده لذا قانون تخصیص آب نیازمند اصلاح بوده و وزارت نیرو باید ورود پیدا کند.

 

خادمی موضوع آب را یک مسئله اجتماعی و عمومی توصیف نمود و تصریح کرد: استان‌های تولید کننده آب بحث فروش آب را مدنظر قرار دهند و به‌صورت آبخیزداری بالا دست این مساله را مورد بررسی  و پیگیری قرار دهند.

 

 

وی در ادامه افزود: اعتبارات کشاورزی همچنان ملی است این در حالی است که در بسیاری قسمت‌های دیگر اعتبارات را استانی کرده‌ایم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات