استاندار زنجان:

لزوم توجه مسئولین و رسانه ها به بهبود فرهنگ رانندگی در جامعه

داشتن فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، یکی از موضوعاتی است که باید در راستای بهبود آن در جامعه، تلاش ها جدی از سوی همه مسئولین و همچنین رسانه ها صورت گیرد.
کد خبر: ۸۹۶۴۹۹۱
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در دیدار با پرسنل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، گفت: رانندگی، یک فرهنگ عمومی بوده و ارتقای آن در جامعه، ضروری است.

اسداله درویش امیری افزود: داشتن فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، یکی از موضوعاتی است که باید در راستای بهبود آن در جامعه، تلاش ها جدی از سوی همه مسئولین و همچنین رسانه ها صورت گیرد.

وی اظهار داشت: در کشوری که 80 میلیون نفر در کنار هم زندگی می‌کنند، مهم‌ ترین موضوع در آداب اجتماعی، فرهنگ راهنمایی و رانندگی است.

استاندار زنجان تصریح کرد: باید به این نکته توجه کرد که ارتقای فرهنگ رانندگی در کشور علاوه بر اینکه باعث جلوگیری از هدررفت منابع می شود، در سلامتی مردم نیز تاثیر فراوانی دارد.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌ های حمل و نقل در کشور توسعه یابد، افزود: مسئولین باید امکانات حمل و نقل عمومی را به اندازه کافی در جامعه، فراهم سازند، چرا که استفاده از حمل و نقل عمومی باعث کاهش هزینه‌ های سبد خانوارها، کاهش سرانه هزینه کشور و کاهش آلودگی هوا می گردد.

وی با اشاره به اینکه امروز، بخش مهمی از اشتغال کشور و دنیا وابسته به صنعت حمل و نقل است، اظهار داشت: باید با توسعه و گسترش زیرساخت ‌های حمل و نقل و هدایت مردم به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی، میزان اشتغال از طریق این حوزه را افزایش داد.

استاندار زنجان تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه ‌یافته، سرعت رانندگی در برخی جاده ‌ها، نامحدود بوده و در عین حال میزان تلفات نیز پایین است؛ مهم ‌ترین دلیل این امر، پذیرش و رعایت اصول و فرهنگ رانندگی توسط مردم این کشورهاست که البته نظارت ‌های الکترونیکی و اِعمال سخت ‌ترین جرایم رانندگی برای متخلفان از دلایل دیگر امنیت رانندگی در این کشورهاست.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه توسعه جوامع بشری و شهری باعث رونق صنعت حمل و نقل در کشور و دنیا است، گفت: با توجه به اینکه روز به روز شاهد توسعه حمل و نقل در حوزه های هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای هستیم، لذا به نظر می رسد باید متناسب با این حجم از توسعه، کیفیت، امکانات و زیرساخت های بهتری در کشور در حوزه حمل و نقل حاصل شود.

وی با اشاره به اینکه حضور راهداران، پلیس و سایر نیروهای امدادی در اوضاع نامساعد جوی در جاده‌ ها موجب احساس آرامش و اطمینان خاطر به مردم می شود و با توجه به این موضوع، می توان گفت که فعالیت در این حوزه عمدتاً رنگ و بوی انسانی، عاطفی و بشر دوستانه دارد، گفت: راهداران و نیروهای امدادی با هوشیاری و دقت فراوان و به ‌صورت شبانه‌ روزی در حال کنترل محورهای مواصلاتی هستند که این دقت نظر، نشان از تقویت روحیه نوع ‌دوستی در آنهاست؛ چرا که گاهی، اندکی غفلت ممکن است فاجعه‌ ای تاسف ‌بار پدید آورده و موجب از بین رفتن هموطنان در حوادث جاده‌ ای شود.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار