خبرهای داغ:
آیت الله نوری همدانی مطرح کرد

نقش بانوان در تربیت فرزندان ولایت محور و مومن/وصیت نامه شهدا در دسترس مردم باشد

یکی از مراجع تقلید گفت: وصیت‌نامه شهدا و زندگی‌نامه آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید در دسترس عموم مردم جامعه قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۹۶۵۰۴۱
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم سپاه قدس گیلان، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در تمام جهان طنین انداز شده و برای تمام مظلومان جهان پیام آور امید است، اظهار کرد: انقلاب مردم ایران یک پدیده بسیار با عظمت است که در تمام جهان تحول به وجود آورد و کسانی که اطلاعات لازم را نداشته باشند نباید راجع به این انقلاب صحبت کنند.

وی با بیان اینکه در نهج البلاغه از جهاد به عنوان بزرگترین خدمت به اسلام یاد شده است، عنوان کرد: وصیت‌نامه شهدا و زندگی‌نامه آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید در دسترس عموم مردم جامعه قرار بگیرد زیرا انسانی که از تمامی ارزش‌های دنیا بگذرد و به دفاع از اسلام بپردازد دارای کمالات بالایی است که مردم می‌توانند با مطالعه وصیت‌نامه آن‌ها به درجه معنویت آن‌ها پی ببرند.

این استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر اینکه شهدا در وصیت‌نامه خود درس‌های بسیاری برای مردم به یادگار گذاشته‌اند، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس شب‌های عملیات، شب‌های خاصی بوده زیرا تمامی رزمندگان درحال عبادت و راز و نیاز با خداوند بودند که انعکاس این معنویت یک شرایط خاص و ویژه‌ای را رقم می‌زد.

وی با اشاره به اینکه برخی از شهدا از معرفی خود به دیگران ممانعت می‌کردند و می‌گفتند خداوند معرف ما در جهان آخرت است، تصریح کرد: تاریخ شهادت در کشور ایران یک تاریخ بسیار پر افتخار است و نباید به دست فراموشی بسپاریم بلکه باید جوانان را با این تاریخ آشنا کنیم و آن‌ها را ولایت مدار تربیت کنیم.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه استان گیلان در زمان جنگ و تاریخ شهادت ایران تاثیر بسیاری داشته است، مطرح کرد: در زمان بنی امیه پسران یک ماهی‌گیر رشتی با عنوان آل بویه به مقابله با بنی امیه پرداختند و توانستند ولایت مداری را در بغداد و کشور عراق زنده کنند.

وی از نقش موثر حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا یاد کرد و گفت: دشمنان هیچ زمانی از شرارت خود کوتاه نخواهند آمد و مسلمانان نیز هیچ زمانی از دفاع از دین خود دست نخواهند کشید و امروزه بانوان در تربیت فرزندان ولایت محور و مومن نقش بسیار تاثیر گذار و رسالت سنگینی دارند.

این مرجع عالی‌قدر ادامه داد: کشورهایی مانند عربستان تمام قدرت خود را متمرکز کرده‌اند تا سر پا بمانند زیرا مردم طرفدار حاکمیت نبوده و پایه و اساس کشور آن‌ها سست شده است و درحال نابودی هستند.  

وی با بیان اینکه کتاب صحیفه نور و وصیت نامه امام خمینی(ره) از نکات بسیار مفیدی برخوردار است، یادآور شد: ظلم دشمنان و مقابله مسلمانان با آن‌ها از گذشته بوده و تا زمان ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد و همین ظلم‌ها می‌تواند زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار