خبرهای داغ:
مدیر مهد و پیش دبستان قرآنی ریحانه سپاه ناحیه همدان عنوان کرد
مدیر مهد و پیش دبستانی قرآنی ریحانه پایگاه حضرت آمنه(س) سپاه ناحیه همدان یلدا را فرصتی در راستای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و گفت: در دین مبین اسلام بر آیین ویژه صله ارحام بسیار تاکید شده که در این مراسم برای کودکان این مهم به خوبی بازگو و تبیین شد.
کد خبر: ۸۹۶۵۰۶۵
|
۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵

یلدا فرصتی برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامیلیلا یوسفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با تبریک فرا رسیدن شب یلدا به عنوان  بلندترین شب سال اظهار داشت: با توجه به اهمیت و جایگاه این آیین دیرینه نوآموزان و مادر بزرگ نوآموزان مهد قرآنی ریحانه پایگاه حضرت آمنه(س) با برپایی مراسم جشن به استقبال زمستان رفتند.

وی با بیان اینکه این مراسم با هدف زنده نگهداشتن آیین و فرهنگ ایرانی برگزار شد، گفت: نشر فرهنگ شفاهی یلدا، افزایش آگاهی و آشنا کردن کودکان با آداب و رسوم ایرانی و ایجاد فضای شورانگیز از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مراسم بود.

مدیر مهد و پیش دبستانی قرآنی ریحانه سپاه ناحیه همدان با عنوان اینکه قصه‌گویی از ابزارهای مهم تعلیم و تربیت است، تاکید کرد: یک چهارم قرآن را قصص قرآنی تشکیل می‌دهد و با توجه به اینکه قصه‌گویی یکی از رسوم کهن ایرانیان در شب یلدا به‌شمار می‌رود ما در این مراسم به واسطه قصه ‌گویی  که از برنامه‌های جاری مهد نیز است با زبان کودکانه، قصه‌های قرآنی را برای نوآموزان بازگو کردیم.

وی یلدا را فرصتی در راستای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و یادآور شد: در دین مبین اسلام بر آیین ویژه صله ارحام بسیار تاکید شده که در این مراسم برای کودکان این مهم به خوبی بازگو و تبیین شد.

یوسفی با اشاره به برنامه‌های اجرایی این مراسم گفت: اجرای جشن‌های آئینی، قصه گویی مادر بزرگ ها، اجرای سرود، نمایش و برگزاری مسابقه و برنامه‌های شاد و متنوع برای معرفی آداب و رسوم شب یلدا از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این مراسم بود.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات