تالاب میقان طعمه حریق شد/تلاش برای مهار آتش ادامه دارد

در نخستین ساعات بامداد روز جمعه اول دی‌ماه آنش سوزی گسترده‌ای نیزارهای تالاب میقان اراک را در برگرفت و تا به این لحظه تلاش برای مهار حریق از سوی نیروهای امدادی ادامه دارد.
کد خبر: ۸۹۶۵۰۹۰
|
۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ در نخستین ساعات بامداد روز جمعه اول دی‌ماه آنش سوزی گسترده‌ای نیزارهای تالاب میقان اراک را در برگرفت.

نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و آتش نشانی بلافاصله در محل حضور پیدا کردند و برای مهار حریق تلاش کردند ولی باتلاقی بودن محل تردد و نزدیک شدن به آتش را سخت کرده و تا به این لحظه تلاش‌ها برای خاموش کردن آتش بی‌نتیجه مانده است.

تالاب میقان اراک با وسعتی معادل 25 هزار هکتار با پیشینه 2 هزار ساله، از مجموعه‌های کم نظیر زیستگاهی در کشور و خاورمیانه است که به عنوان یکی از زیستگاه‌های بین‌المللی پرندگان مهاجر و گنجینه‌ای ارزشمند از سرمایه‌های طبیعی و تنوع زیستی مطرح است.

تالاب کویری میقان اراک یکی از 10 تالاب مهم کشور است که در 15 کیلومتری شمال شرقی اراک و جنوب غربی شهر داودآباد واقع شده است.

این تالاب به عنوان یکی از مراکز مهم طبیعت گردی و پرنده نگری کشور محسوب می شود، ظرفیت دریاچه ای و کویری دارد و مامنی مهم و امن برای زیستگاه دایمی، موقت و استراحتگاه تجدید قوای پرندگان مهاجر در مرکز ایران به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار