خبرهای داغ:
عضو مرکز پژوهشی وقف عنوان کرد

انتشار 5 عنوان اثر پژوهشی وقف تا پایان سال جاری

عضو مرکز پژوهشی وقف گفت: پنج عنوان کتاب جدید به همت مرکز پژوهشی وقف تا پایان سال جاری به بازار نشر عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۶۵۰۹۲
|
۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مجید حدادی‌منش در نشست سالیانه هم اندیشی مرکز پژوهشی وقف که با حضور اساتید و محققان سازمان اوقاف در مرکز اعزام مبلغ این سازمان برگزار شد اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در مورد سنت حسنه وقف و لزوم ترویج آن در جامعه تأکیدات فراوانی دارند.

وی افزود: کسانی که عمر خود را در این راستا و توسعه فرهنگ وقف صرف می‌کنند، در حقیقت بهترین سرمایه زندگی‌ خود را در این راه بکار گرفته‌اند.

عضو مرکز پژوهشی وقف با اشاره به آثار پژوهشی جدید حوزه وقف عنوان کرد: کتاب مجموعه قوانین و مقررات وقف به همت ریاست مرکز پژوهشی وقف و معاونت فرهنگی سازمان اوقاف از جدیدترین آثار چاپ شده محسوب می‌شود که بعد از چندین سال زحمات محققان و پژوهشگران به ثمر نشسته است.

وی ادامه داد: این مجموعه توسط مرکز پژوهشی وقف ارزیابی شده و مراحل تکمیل و ویرایش‌های فنی و ادبی آن صورت گرفته تا به مرحله چاپ برسد.

حدادی‌منش خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام فراهانی رئیس مرکز پژوهشی وقف و دیگر کارشناسان و اساتید برای تألیف و چاپ این کتاب که شامل 175 عنوان قانون، تفاهم‌نامه، 141 مورد نظریه مشورتی اداره حقوقی، 22 مورد رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و مواردی از این قبیل است، زحمات زیادی کشیده‌اند.

وی با اشاره به ویژگی‌های این مجموعه کتاب عنوان کرد: تاریخ تصویب و مرجع تصویب هر یک از قوانین در این کتاب به ثبت رسیده و علاوه بر این تاریخ تمام مواد اصلاحی و الحاقی هم آورده شده است.

عضو مرکز پژوهشی وقف با اشاره به دیگر اثر مرکز پژوهشی وقف گفت: مجموعه پژوهش‌های فقهی و حقوقی نهاد وقف شامل 40 مورد نام دیگر کتابی است که طرح جلد آن هم آماده و نهایی شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مقالات توسط افراد مختلفی نگاشته شده بود ویرایش علمی و ادبی و یکسان‌سازی آنها هم صورت گرفته است.

حدادی‌منش «شرح قانون تشکلیات و اختیارات اوقاف» را دیگر کتاب جدید مرکز پژوهشی وقف دانست و افزود: ارائه طرح و تعیین چارچوب نگارش کتاب و تشکیل جلسه مشترک با معاونت حقوقی و اوقافی صورت گرفته و سپس سلسله جلسات تخصصی وقف با حضور مدیران و کارشناسان استان‌ها به منظور اخذ دغدغه‌‌های آنها برگزار شد و در نهایت دکتر صفری، نگارش کتاب را آغاز کرد.

وی به چهارمین و پنجمین اثر مرکز پژوهشی وقف پرداخت و گفت: وقف سلاطین و حقوق اراضی از دیگر کتاب‌هایی هستند که در مراحل نهایی تدوین و ارزیابی به سر می‌برند.

عضو مرکز پژوهشی وقف بیان کرد: امیدواریم همه این آثار تا پایان سال جاری به مرحله چاپ و نشر برسند.

وی با اشاره به عناوین کلی مجموعه فعالیت‌های مرکز پژهشی وقف طی دوران فعالیت خاطرنشان کرد: 10 مورد استفتاء، 58 مورد مسائل فقهی و حقوقی و 20 مورد مسائل مربوط به آیین دادرسی در مرحله اول جزو فعالیت‌های این مرکز به شمار می‌روند که در مرحله دوم تعداد استفتائات به 90 مورد رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار