امام جمعه موقت اراک گفت: آمریکا به دنبال این است که از طریق نقض برجام و اعمال تحریم‌های جدید به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند.
کد خبر: ۸۹۶۵۱۳۷
|
۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام کاظم سپاسی‌آشتیانی امام جمعه موقت اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک به وتوی پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره قدس از سوی مقامات آمریکایی اشاره کرد و گفت: جای تاسف دارد که آمریکا این چنین مستکبرانه با جهان برخورد می‌کند.

وی افزود: کشورهای عضو این مجمع  با ۱۲۸ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۳۵ رأی ممتنع پیش‌نویس قطعنامه مربوط به وضعیت قدس را به تصویب رساندند و وتوی آن از سوی ایالات متحده آمریکا هیچ معنایی به جز قلدری و زورگویی ندارد که جهان اسلام باید پاسخ این اقدام را بدهد.

امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: وتو این قطعنامه هشدار به کسانی است که در داخل کشور همواره به دنبال رابطه با آمریکا هستند و معلوم نیست تا به کی می‌خواهند چشم‌هایشان را بر روی واقعیت‌ها ببندند.

حجت‌الاسلام سپاسی‌آشتیانی تصویب پیش‌نویس قطعنامه از سوی 128 کشور را بُردی بزرگ خواند و گفت: موافقت ۱۲۸ کشور با پیش‌نویس قطعنامه مربوط به وضعیت «قدس» یک بُرد برای کشورهای اسلامی و خون تمامی شهدا و از جمله شهدای مدافع حرم است چرا که تا پیش از این کشورهای دیگر جرأت مخالفت با اقدامات و تصمیمات استکبار جهانی را نداشتند.

انقلاب اسلامی الگویی برای کشورهای آزادی‌خواه جهان

وی انقلاب اسلامی را الگویی برای کشورهای آزادی‌خواه جهان عنوان و تصریح کرد: انقلاب اسلامی الگویی از مقاومت را به ملت‌های آزادی‌خواه جهان ارائه کرد تا در مقابل زورگویان بایستند و از حقوق خود دفاع کنند.

استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی در رأس تروریسم

امام جمعه موقت اراک در بخش دیگر سخنان خود به تصویب سند راهبرد امنیت ملی آمریکا اشاره و تصریح کرد: در این سند از ایران به عنوان تروریسم و حامی تروریسم دولتی نام برده شده است و این مسئله جای تاسف دارد چراکه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی خود در رأس تروریسم هستند.

حجت‌الاسلام سپاسی‌آشتیانی یادآور شد: آمریکا داعش، القاعده، جبهةالنصره و دیگر گروه‌های تروریستی را در منطقه ایجاد کرد و به حمایت از آن‌ها پرداخت تا در کشورهای اسلامی برای حفظ منافع آمریکا و اسرائیل دست به جنایت بزنند.

نبرد با ایران برای آمریکا به کابوسی بزرگ تبدیل شده است

وی افزود: امروز ایران به یکی از قدرت‌های جهانی تبدیل شده است، شکل‌گیری جبهه مقاومت با محوریت ایران در منطقه و پایان دادن به قدرت داعش در سوریه و عراق تمام برنامه‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی را در منطقه خنثی کرد و نبرد با ایران برای آمریکا به کابوسی بزرگ تبدیل شده است.

آمریکا با نقض برجام و اعمال تحریم‌های جدید درصدد تضعیف نظام اسلامی است

امام جمعه موقت اراک با اشاره به مواضع خصمانه دولتمردان آمریکایی علیه ایران تصریح کرد: آمریکا به دنبال این است که از طریق نقض برجام و اعمال تحریم‌های جدید به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند؛ می‌طلبد که مسئولین نسبت به این مسئله هوشیار باشند.

حجت‌الاسلام سپاسی‌آشتیانی به افزایش بودجه نظامی آمریکا هم اشاره کرد و گفت: بودجه نظامی آمریکا در دولت ترامپ به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش داده یافته است و این موضوع می‌تواند به عنوان آغاز یک جنگ در جهان باشد.

ترامپ به دنبال جنگ نیابتی است

وی با تاکید بر اینکه ترامپ به دنبال جنگ نیابتی است و جنگ با کره شمالی از اولویت های آمریکا است، افزود: آمریکا به دنبال این است تا افکار عمومی را حمله به کره شمالی آماده کند و یکی از دلایلی که بودجه نظامی خود را افزایش داده است می‌تواند همین مسئله باشد.

سهم بودجه عمرانی 97 افزایش یابد

امام جمعه موقت اراک در بخش دیگر سخنان خود بر لزوم رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تاکید و تصریح کرد: دولت و مجلس باید دقت داشته باشند که صاحبان اصلی این انقلاب مردم هستند که ۳۹ سال است با استقامت پای این انقلاب ایستاده‌اند، باید بودجه را به گونه‌ای مصوب شود تا شاهد کمترین فشار به اقشار مختلف ضعیف جامعه باشیم.

وی افزود: برای انجام اقدامات مؤثر لازم است که هزینه‌های جاری دولت در بودجه سال آینده کاهش پیدا کند تا کشور از این رکود و بیکاری خارج شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات