امام جمعه پل‌دختر گفت: مسئولان نسبت به سران فتنه و اصل فتنه به صورت شفاف اظهار نظر کنند چرا که جرم حامیان فتنه از فتنه گران بیشتر است.
کد خبر: ۸۹۶۵۱۴۸
|
۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
حجت الاسلام محمد سوری در خطبه‌های نماز جمعه پل‌دختر اظهار داشت: کسانی که مسئولیت دارند نمی‌شود محافظه کار و حامی فتنه باشند بلکه باید در رابطه با آن اظهار نظر کنند.

وی به سالروز حماسه تاریخی مردم ایران اسلامی در ۹ دی ماه ۸۹ اشاره کرد و افزود: مسئولان باید در راهپیمایی حماسه ۹ دی شرکت کنند چرا که مردم ما، مسلمان و متدین هستند و از آن‌ها می‌خواهند که آگاه و بیدار باشند.

امام جمعه پل‌دختر گفت: حماسه ماندگار ۹ دی روز بصیرت، و حضور حماسی میلیون‌ها نفر از مردم است که در طول سه دهه انقلاب بی‌نظیر بود.

وی افزود:حماسه ۹ دی مولود بصیرت، هوشیاری و غیرت دینی مردم بود که با زمان شناسی و دشمن شناسی همراه بود و به عنوان یوم الله ماندگار شد.

حجت الاسلام سوری خاطرنشان کرد: در صدر اسلام کسانی بودند که با ایجاد فتنه می‌خواستند مسیر پیامبر را تغییر دهند و حماسه ۹ دی نیز روز غلبه بصیرت و آگاهی مردم بر اغواگری و فریب‌کاری و فتنه است.

وی افزود: سران فتنه مرکز انحراف جامعه ما هستند که نتوانستند همگام و همراه با انقلاب و انقلابیون حرکت کنند و هنوز هم پشیمان نشدند و به اشتباهات خود سعه می‌گذارند.

امام جمعه پل‌دختر به اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: اقتصاد کشور ما نمی‌تواند تابع غرب و اروپا باشد و حکومت ما به عنوان یک حکومت دینی و بر پایه ولایت برای اثبات این که دین می‌تواند حکومت کند باید در جهان نظریه اقتصادی مطرح کند.

وی افزود: هر زمان که بر اساس وظیفه در کشور حرفی و نظریه اقتصادی و برنامه ریزی انجام می‌شود آن را به هم می‌زنند در این رابطه نظریه پرداز دینی، اقتصاد مقاومتی را نسخه شفا بخش اقتصاد کشور مطرح می‌کنند.

حجت الاسلام سوری خاطرنشان کرد: بنابر این مسئولان باید برای گذر از این معضل و پیچ تاریخی مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: استان لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی باید با سایر استان‌های کشور فرق داشته باشد و مردم در شهرستان و استان اثرات آن را ببینند، زیرا با شعار و برنامه‌های کاغذی چیزی عاید مردم نمی‌شود و نباید با شعار‌های بی محتوا مردم را سرگرم کرد.

امام جمعه پل‌دختر گفت: افزایش قیمت‌ها و اشتغال جز دغدغه‌ها و گرفتاری‌های مردم است و مسئولان باید به فکر رفع و علاج مشکلات اقتصادی آنان باشند.

وی افزود: یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری تولید کار و اشتغال برای نسل جوان، پر استعداد و پر شمار جامعه است که می‌توانند مشکلات زندگی را با این روش از دوش آنان بردارند.

حجت الاسلام سوری بیان کرد: کسانی که متولی هستند نباید تسهیلات بانکی کم بهره و یا بی‌بهره را به نزدیکان خود واگذار کنند و بدانند که این مسائل از منظر و دید مردم مخفی و دور نیست.

وی افزود:ناظران باید به این مسائل با جدیت ورود پیدا کرده و اجازه ندهند مردم به ویژه طبقات ضعیف نسبت به انقلاب دلسرد شوند و تصمیم‌های ناعادلانه گرفته نشود که به قشر ضعیف فشار وارد شود.

امام جمعه پل‌دختر گفت: باید بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری جا‌هایی که فساد وجود دارد چه ریز و چه درشت باید با آن مبارزه شود.

وی افزود: شاید این حرف‌ها به مذاق برخی افراد خوش نیاید، اما باید با آن برخورد کنند و این مسئله به اتحاد ربطی ندارد بلکه مبارزه با مفاسد در کمال اتحاد می‌تواند مایه پیشرفت جامعه باشد.

حجت الاسلام سوری با بیان این که مردم حق دارند از مسئولان کار و تلاش بخواهند خاطرنشان کرد: کسی که مسئولیت می‌گیرد و از بیت المال حقوق دریافت می‌کند باید پاسخگو باشد و در برابر خواسته‌های مردم پرسشگر احساس مسئولیت کند.
وی افزود: قوه مجریه و مقننه باید در بودجه ۹۷ دقت کنند و هر تصمیمی که می‌گیرند حق مردم فقیر و نیازمند را در آن رعایت کنند به ویژه مردم استان لرستان که از نظر درآمد ضعیف‌ترین هستند.
امام جمعه پل‌دختر به وظایف مسئولان در برابر بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: باید همه به ویژه مسئولان در حوادث طبیعی آمادگی کامل برای کمترین خسارت را داشته و در سریع‌ترین زمان بتوانند بیشترین خدمات را انجام دهند.
وی افزود: آلودگی هوا که به ویژه در شهر‌های مرزی به آفتی تبدیل شده نیاز به برنامه ریزی علمی دارد، زیرا با سلامت مردم سر و کار دارد.
ارسال نظرات