خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه:
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: ما مردم خوبی داریم و مسئولین ما باید به خاطر این مردم نماز شکر بخوانند، البته این بدان معنا نیست که مردم گله مند نیستند، رهبر انقلاب فرمودند: نمی شود گله مندیهای مردم را نادیده گرفت.
کد خبر: ۸۹۶۵۲۲۴
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه, حجت الاسلام اجرایی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: ایشان از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) هستند که وقتی در شهر ری ساکن شدند وجود مقدسشان برکات فراوانی برای آن دیار داشت.

 

امام جمعه هرسین در ادامه در خصوص میلاد حضرت عیسی(ع) افزود: ما هر چقدر که اعتقاد به پیامبری حضرت محمد(ص) داشته باشیم موظفیم که به نبوت سایر انبیای الهی هم اعتقاد داشته باشیم.

 

وی از دیگر مناسبت های پیش رو را روز مقابله و آمادگی در برابر بلایای طبیعی و زلزله عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته اخبار زلزله مرکز کشور را با ترس مواجه کرد و حدود 40روز هم از زلزله بزرگ غرب کشور میگذرد که ما عزیزانی را در این زلزله از دست دادیم.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: بلاخره زلزله یکی از بلایای طبیعی است و بایستی نسبت به آن مواظبت کنیم، هر چند که کسی هم نمی تواند جلوی آنرا بگیرد ولی میشود با محکم سازی، نظارت ها و مهندسی های بیشتر جلوی خسارت های بیشتر را گرفت.

 

وی افزود: فراموش نکنیم که زلزله آیت الهی است و ما باید در این ایام نماز آیات بخوانیم و بدانیم که تمام امور ما در دست خداوند متعال است.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به رحلت آیت الله حائری شیرازی تصریح کرد: چند روز پیش یک شخصیت عزیز را از دست دادیم که ایشان یکی از شخصیت های گرانقدر انقلاب ما بود که مقام معظم رهبری در خصوص ایشان فرمودند: آیت الله حائری شیرازی یکی از عالمان برجسته و موفقی بودند که عمرشان را در خدمت تربیت و تعالی و فکر و عمل مخاطبان خود قرار دادند.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: ایشان یک روحانی به تمام معنا، وارسته و عاشق اهل بیت(ع) بودند که حدود 30سال امام جمعه شیراز بودند اما هیچ وقت دنیال قدرت و شهرت نبودند با اینکه امام جمعه یک شهر مهم بود کشاورزی می کرد و دور تا دور شیراز را یک کمربند سبزی زیتون کاشته بود ایشان یک روحانی به تمام معنا بودند.

 

وی افزود:  اینها باید الگوی ما باشند و روحانیت ما باید اینگونه در میدان باشند، روحانی نباید یک گوشه بنشیند تا مردم به او مراجعه کنند.

 

خطیب جمعه هرسین با اشاره به لزوم توجه مسئولین به مشکلات مردم تصریح کرد: ما مردم خوبی داریم و مسئولین ما باید به خاطر این مردم نماز شکر بخوانند، البته این بدان معنا نیست که مردم گله مند نیستند، رهبر انقلاب فرمودند: نمی شود گله مندیهای مردم را نادیده گرفت.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: تورم و بالا رفتن قیمت ها و موضوع بیکاری مردم را آزار میدهد ما روزانه مراجعات زیادی در زمینه اشتغال داریم ولی کاری نمی توانیم بکنیم باید تلاش کرد سال اشتغال دارد تمام میشود ولی جوانان ما هنوز بیکار هستند و آمار بیکاری در هرسین نگران کننده است.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: برای رفع مشکلات مردم باید سه محور وجود داشته باشد اول: تولید کار و اشتغال، دوم: مبارزه با فساد اقتصادی و سوم: وحدت ملی و یکصدایی مسئولین .

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: خاطر مردم آزرده می شود وقتی برای چند میلیون تومان وام باید سنگ اندازیهای زیادی را تحمل کنند ولی در طرف مقابل مردم باخبر می شوند که فلان آقا 900میلیارد تومان وام گرفته است، چطور برای انها هست ولی برای رفع مشکل جوانان نیست.

 

حجت الاسلام اجرایی در بخش دیگری از سخنان خود موضوع دشمن شناسی را مورد بحث قرار داد و اظهار داشت: ما اگر در داخل مشکل داریم دشمن نمی تواند از ما سوء استفاده بکند و حواسمان باشد که دشمن را فراموش نکنیم، آمریکا هر روز با یک نمایش جدیدی دنبال این است که میان صفوف به هم پیوسته ملت جدایی ایجاد کند.

 

وی افزود: از اول انقلاب امریکا بنای دشمنی با کشور ما را داشت، در سال 1361و در اوایل جنگ امریکا با همکاری برخی از کشورهای منطقه شورای همکاری خلیج فارس را برای حمایت از صدام پایه گذاری کرد که جلوی رشد ایران را بگیرند وای نتوانستند.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  بعد از جنگ هم دست بردار نبودند و امروز هم در موضوع سوریه و عراق داعش را به وجود آوردند تا بتوانند جلوی رشد ایران را بگیرند ولی این قضیه هم منجر به رشد جمهوری اسلامی در منطقه شد.

 

حجت الاسلام اجرایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مقاومت ملت یمن در برابرعربستان سعودی اظهار داشت: یمن چند وقتی است که موشک های هدفمند به سمت عربستان شلیک می کند اول فرودگاه ریاض را مورد اصابت قرار دادند و اخیراً هم کاخ یمامه را مورد هدف قرار دادند، این یعنی اینکه استکبار حواستان باشد که اگر بخواهید علیه ملت یمن نقشه بکشید ما توان این را داریم که کاخ شما را بزنیم.

 

وی افزود: امروز امریکا از درماندگی آمده و یک لاشه موشک را به نمایش گذاشته است که اثر انگشت ایرانیها روی این موشک هست که برای خود پنتاگون آمریکا و سازمان ملل هم خنده دار بود.

 

ارسال نظرات