کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا گفت: فلسطین زخم کهنه‌ای بر بدن جهان اسلام است و در صد سال گذشته همواره دغدغه ملت‌های اسلامی و جهان اسلام بوده است.
کد خبر: ۸۹۶۵۲۳۳
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه دیروز تهران، گفت: امروز جهان اسلام با مساله فلسطین به عنوان یک مساله اساسی و سرنوشت‌ساز مواجه است.

وی افزد: فلسطین زخم کهنه‌ای بر بدن جهان اسلام است و در طول نزدیک به صد سال گذشته همواره دغدغه ملت‌های اسلامی و جهان اسلام بوده است.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: آنچه که امروز ما در سطح منطقه و در عرصه بین‌المللی شاهد آن هستیم تعجیل آمریکا و عوامل آن برای به پایان رساندن پرونده فلسطین مطابق با منافع رژیم صهیونیستی در شرایطی است که آنها برای خود زمان کمی قائل هستند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: پیروزی‌های پی‌درپی‌جبهه مقاومت در سطح منطقه آمریکا را به شدت نگران کرده و این کشور احساس می‌کند زمان کوتاهی در اختیار دارد و باید در زمان کوتاه از طریق اشغال کامل سرزمین فلسطین تمام آنچه که در تاریخ و جغرافیا به عنوان فلسطین شناخته می‌شود با سیطره بر مهمترین مساله جهان اسلام یاس و ناامیدی و شکست را در همه جا بر جهان اسلام تحمیل کند.

وی افزود: در حال حاضر ما شاهد دو طرح خائنانه غربی در رابطه با مساله فلسطین هستیم و در کنار آنها یک طرح فریب مشترک نیز از سوی آنها مشاهده می‌شود.

سخنران پیش‌ از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: طرح‌ آمریکایی‌ها برای این موضوع این است که از طریق یهودی‌سازی قدس و تحویل کل بیت‌المقدس به رژیم صهیونیستی در واقع قله جهان اسلام را فتح کند و از طریق فتح قله اصلی و تزریق جان تازه‌ای به رژیم در حال انزوای اسرائیل بقیه جهان اسلام را تحت سیطره قرار دهد و به مقاومت در جغرافیای جهان اسلام علیه غرب پایان دهد و انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به بیت‌المقدس در همین راستا است.

زارعی خاطرنشان کرد: در کنار این طرح یک طرح اروپایی وجود دارد، طرح اروپایی مبتنی بر اقدامی نرم برای تسلط رژیم صهیونیستی بر این منطقه است. منتهی اروپایی‌ها بر اساس روش‌های جاری خود نام‌هایی به این طرح داده‌اند که گویا حقوقی برای فلسطینی‌ها در حالی که اگر به این دو طرح آمریکایی و اروپایی نگاه کنیم مشاهده می‌کنیم که در اصلی‌ترین مساله فلسطین یعنی قدس آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها اشتراک نظر دارند.

وی افزود: آمریکایی‌ها می‌گویند قدس از آن رژیم صهیونیستی است و اروپایی‌ها می‌گویند قدس باید در مذاکرات طرف فلسطینی و طرف اسرائیلی تعیین تکلیف شود و منظور اروپایی‌ها از قدس، قدس شرقی است یعنی منطقه محل نزاعی که مکان‌های مقدس  اسلامی نظیر مسجدالاقصی در آنجا قرار دارد و آنها هم نمی‌گویند که این بخش مربوط به مسلمان‌ها است. حداکثر حرفی که می‌زنند این است که می‌گویند قدس باید تحت اداره بین‌المللی قرار گیرد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه اضافه کرد: اداره بین‌المللی یعنی اینکه شورای امنیت سازمان ملل را چه کسانی اداره می‌کنند. آیا مسلمانان در این شورا که می‌توانند بر مساله فلسطین و قدس تاثیری داشته باشند حضور دارند؟ خیر؛ و اینجا هم بحث از طریق سیطره مسیحی‌ها و سیطره صهیونیست‌ها بر مساله قدس است.

زارعی خاطرنشان کرد: امروز در عبارت‌پردازی‌هایی که توسط آمریکا و متحدانش مطرح می‌شود از مساله‌ای به نام معامله قرن صبحت می‌شود و آن عبات است از اینکه بزودی آمریکا، عربستان، مصر، اردن، اروپا با هم طرح جامعه مشترک جامع سیاسی،‌ اقتصادی، امنیتی را در منطقه به اجرا می‌گذارند. کانون این طرح خلیج عدن است که برمبنای آن یک رژیم و یک جریان تازه‌ای حول محور آمریکا بر این منطقه مسلط می‌شود و این جریان پرقدرت سرنوشت ده‌ها سال آینده منطقه اسلامی را تعیین تکلیف خواهد کرد.

وی افزود: سوال اینجاست آیا آنچه که امروز در روزنامه‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و اظهارات سیاسی اینها مطرح می‌شود قادر به انجام اینها هستند، آیا رژیم عربستان سعودی که از حل یک مساله منطقه‌ای خودش همچون یمن برنیامده و در این بحران دست و پا می‌زند و فریاد استقاصه‌اش بلند شده و به دنبال راه فرار می‌گردد می‌تواند امیدی به پیروزی در یک طرح بزرگتر داشته باشد.

سخنران پیش‌ از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: دولت‌های منطقه باید بدانند که دوره سیطره آمریکا سپری شده و آنچه که آمریکا از سال 2000 به بعد از آن سخن گفته در عمل قابلیت اجرا و به نهایت رسیدن نرسیده است.

زارعی در پایان خاطرنشان کرد: پادزهر بداندیشی‌های امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها انتفاضه است و آن عبارت است از قیام عمومی و دنباله‌دار مردمی برای حقوقی که در دنیا از آنها فرو گذار شده و حقی که از آنها ضایع شده است و ما امروز در سطح جامعه اسلام حقی فراموش شده‌ای مهمتر و فوری‌تر از مساله فلسطین و بخصوص مساله قدس شریف نداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات