امام‌جمعه موقت فردیس:

مسئولان برای رفع مشکلات آلودگی هوا عزم کافی ندارند

امام‌جمعه موقت شهرستان فردیس گفت: هرروز شاهد افزایش آلودگی هوا هستیم و این موضوع بیانگر عدم رسیدگی مسئولین به وضع موجود می‌باشد.وی با اشاره به مواضع جدید آمریکا علیه ایران، گفت: هیچ قدرتی توان مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارد.
کد خبر: ۸۹۶۵۲۵۵
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، محمدحسین روحی یزدی امام‌جمعه موقت فردیس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان فردیس با اشاره به سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم گفت: بزرگداشت مقام این حضرت بسیار حائز اهمیت بوده که به همین دلیل است که زیارت مرقد ایشان ثوابی برابر زیارت حضرت امام حسین (ع) را دارد.

مسئولان برای رفع مشکلات آلودگی هوا عزم کافی ندارند

وی ضمن تبریک ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) گفت: جشن کریسمس به مسیحیان تعلق دارد ولی متأسفانه برخی از ایرانیان مسلمانان در کشور اسلامی ما، این جشن را بزرگ‌تر و مفصل‌تر از خود مسیحیان برگزار می‌کنند که این به‌هیچ‌عنوان مقبول نیست و لازم است در این نوع از رفتار تجدیدنظر شود.

خطیب نماز جمعه شهرستان فردیس به وقوع زلزله در استان البرز اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه برخی از مسئولان نظارتی زمانی به مسئله‌های این‌چنینی می‌پردازند که دیر شده است و گرفتار مشکل هستیم.

امام‌جمعه موقت شهرستان فردیس با تأکید بر مقاوم‌سازی ساختمان‌ها تصریح کرد: زمانی که زلزله فراموش شود، ایمن‌سازی و مقاوم کردن ساختمان‌ها نیز فراموش خواهد شد.

حجت‌الاسلام روحی یزدی با اشاره بر نیاز به ساخت‌وساز امن و مستحکم، یادآور شد: مدتی است کشور گرفتار زلزله شده و هرروز یک استان با آن مواجه است.

وی با بیان اینکه کسی نمی‌تواند از زلزله جلوگیری کند، گفت: می‌توانیم شرایطی را فراهم آوریم که کمترین خسارت به بار آید و اجازه ندهیم جان هم‌وطنان به خطر بی افتد.

امام‌جمعه موقت شهرستان فردیس با بیان اینکه زندگی توأم با آرامش شیرین خواهد بود، عنوان کرد: استغفار به ایجاد آرامش در زندگی افراد کمک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام روحی یزدی با اشاره به اینکه بلای الهی به برکت بندگان خوب از روی زمین برداشته خواهد شد، تأکید کرد: پس از وقوع هر بلایی استغفارکنید و نماز آیات به‌جای آورید.

وی حفظ خونسردی در زمان وقوع زلزله و بلایای طبیعی را ضروری خواند و گفت: مکان‌هایی برای استقرار موقت مردم شهرستان فردیس در نظر گرفته‌شده است که در این مواقع مورداستفاده عموم مردم قرار خواهد گرفت.

امام‌جمعه شهرستان فردیس با بیان اینکه مسئولان عزم جدی برای مبارزه با آلودگی هوا ندارند، گفت: این مهم با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط به انجام خواهد رسید و تنها یک دستگاه نمی‌تواند موفق شود.

خطیب نماز جمعه شهرستان فردیس با بیان اینکه هوای آلودگی در سال جاری بیشتر از سال پیش ارزیابی‌شده است، عنوان کرد: رفع آلودگی هوا نیازمند تدبیر و هزینه می‌باشد زیرا سلامتی مردم در گرو تحقق این مهم است.

حجت‌الاسلام روحی یزدی با تأکید بر اینکه شهروندان باید در رابطه با کاهش آلودگی هوا همکاری کنند، افزود: عدم استفاده از وسیله نقلیه شخصی یکی از راه‌های تأثیرگذار در امر کاهش آلودگی است که با همکاری و همدلی مردم به انجام خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اینکه عربستان بر سر مردم یمن بیش از هزار روز است آتش می‌ریزد، اظهار داشت: جامعه بین‌الملل کور و کر است و جنایات عربستان سعودی را نادیده می‌گیرند.

خطیب نماز جمعه با بیان اینکه عربستان، اسرائیل و آمریکا مسئول جنایت‌های رخ‌داده در خاورمیانه هستند، تصریح کرد: متأسفانه شاهد این هستیم که حقوق بشر در مقابل این جنایات ساکت شده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار