سید ساجد یعقوبی
مدیرکل کمیته امداد اردبیل گفت: كميته امداد اردبيل از ابتداي فعايت خود در سال 74 تاكنون بيش از 40 هزار فرصت شغلي را براي مددجويان اين استان ايجاد كرده است.
کد خبر: ۸۹۶۵۲۸۱
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

ايجاد 40 هزار فرصت شغلي براي مددجويان اردبيلي

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین دشتی مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه كميته امداد اردبيل از ابتداي فعاليت خود در سال 1374 تاكنون با اجراي 40 هزار طرح اشتغالزايي براي مددجويان اين استان آنها را به مرز خودكفايي رسانده است، گفت: هدف اصلي كميته امداد توانمندسازي، شكوفايي استعدادها و تقويت و رشد ايماني خانوار تحت حمايت اين استان است كه براي دستيابي به اين مهم در تلاش‌ هستيم.

وي با بيان اينكه هم‌اكنون هشت‌هزار و 700 طرح اشتغال تحت نظارت كميته امداد اين استان قرار دارد، افزود: طرح‌هاي اشتغال اجرا شده براي مددجويان حدود سه سال تحت نظارت كميته امداد اردبيل باقي مي‌مانند و در اين مدت ناظران فني و تخصصي با بازديدهاي دوره‌اي خود مشاوره و راهنمايي‌هاي لازم را به مجريان طرح‌هاي خودكفايي ارائه مي‌كنند.

دشتي با اعلام اينكه 23 هزار بازديد از طرح‌هاي اشتغال كميته امداد اردبيل در هشت ماهه نخست سال‌جاري به عمل آمده است، بيان كرد: ناظران فني كميته امداد اين استان ضمن جلوگيري از هرگونه انحراف در اجراي طرح، مي‌كوشند تا محصولات توليدي مددجويان از نظر كمي و كيفي ارتقا يابد تا به شكل مناسبي در بازار به فروش رسد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بيان اينكه یکی از ‌مهم‌ترین عوامل اجرای موفق طرح‌های اشتغال‌زایی توسط اين نهاد نظارت‌های مستمر کارشناسان و ناظران فنی در مراحل قبل، حين و پس از اجرای طرح‌ها است، گفت: نظارت بر فرصت‌هاي شغلي ايجاد شده علاوه بر پايدارسازي و توسعه طرح‌هاي اشتغال‌ مددجويان اردبيلي، مسير كارآفريني آنها را نيز هموار مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه دوهزار و 666 نفر از مجريان طرح‌هاي خودكفايي در كارگاه‌هاي آموزشي پايدارسازي و توسعه طرح‌هاي اشتغال كميته امداد اردبيل حضور يافته‌اند، بيان كرد: چنين كارگاه‌هايي با هدف توسعه طرح‌هاي اشتغال و سوق مددجويان به سمت كارآفريني برگزار مي‌شود كه نتايج مطلوبي را به همراه دارد.

دشتي با بيان اينكه هزار و 200 نفر از مددجويان نيز با حضور در كارگاه‌هاي آموزشي فني و حرفه‌اي، مهارت‌هاي لازم شغلي را فرا گرفته‌اند، افزود: پس از استعدادسنجي، مددجويان بر اساس علاقه و توانايي‌هاي خود در كارگاه‌هاي آموزشي اين نهاد شركت مي‌كنند تا با دريافت گواهي مهارت و برخورداري از تسهيلات خوداتكايي، شغل مورد نظرشان را ايجاد كنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اينكه طرح استعدادسنجي در بين 27 هزار خانوار تحت حمايت انجام شده است، گفت: 17 هزار نفر از مددجويان تحت حمايت استعداد و توانايي اجراي طرح‌هاي اشتغال‌زايي را دارند كه با تأمين منابع مالي و اعطاي تسهيلات اشتغال مي‌توانيم به خوداتكايي آنها كمك كنيم.

وي با اعلام اينكه هزار و 834 پروند اشتغال در هشت ماهه نخست سال‌جاري به بانك‌هاي عامل ارسال شده است، بيان كرد: 654 مددجوي اردبيلي موفق به دريافت تسهيلات بانكي شده‌اند كه اميدواريم با همكاري هر چه بيشتر بتوانيم تا پايان سالجاري صد در صد اعتبارات اشتغال را جذب كنيم.

ارسال نظرات