خبرهای داغ:
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم:
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: در سال ۱۳۹۰ براساس آمار خانوار‌های سه نفره بیشترین تعداد خانوار‌های استان را تشکیل دادند، اما در سال ۱۳۹۵، بیشترین تعداد خانوار‌های استان قم، خانوار‌های چهار نفره بودند.
کد خبر: ۸۹۶۵۳۳۱
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

خانوار‌های استان قم بیشتر ۴ نفره هستند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد جواد شاکر آرانی با اشاره به وضعیت خانوار‌های کشور اظهار کرد: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۸.۵ درصد خانوار‌های کشور یک نفره، ۲۰.۷ درصد دو نفره، ۲۸.۵ درصد سه نفره، ۲۷.۷ درصد چهار نفره، ۱۰.۲ درصد پنج نفره و ۴.۵ درصد ۶ نفره و بیشتر بودند.

وی ادامه داد: براساس آمار سرشماری سال ۱۳۹۵، ۷.۶ درصد خانوار‌های استان قم یک نفره، ۲۰.۳ درصد دو نفره، ۲۷.۵ درصد سه نفره، ۲۸.۵ درصد چهار نفره، ۱۱.۷ درصد پنج نفره و ۴.۵ درصد ۶ نفره و بیشتر بودند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۵، بیشتر تعداد خانوار‌های کشور، خانوار‌های سه نفره بودند، در سال ۱۳۹۰ هم براساس آمار خانوار‌های سه نفره بیشترین تعداد خانوار‌های استان قم را تشکیل دادند، اما در سال ۱۳۹۵، بیشترین تعداد خانوار‌های استان، خانوار‌های چهار نفره بودند.

شاکر آرانی با اشاره به وضعیت نرخ بیکاری در استان قم اظهار کرد: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، نرخ بیکاری در کشور ۱۲.۶ درصد و در استان قم ۱۰.۲ درصد بود، در آن سال نرخ بیکاری در مناطق شهری ایران به ۱۳.۳ درصد و در مناطق شهری به ۱۰.۵ درصد رسید، در سال ۱۳۹۵ نرخ بیکاری در مناطق روستایی کشور ۱۰.۸ درصد و در مناطق روستایی قم ۶.۱ درصد بود.

وی ادامه داد: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ میزان جمعیت فعال در کشور در مناطق روستایی ۴۱ درصد، در مناطق شهری ۳۸ درصد و در مجموع ۳۹ درصد است، در استان قم این رقم در مناطق روستایی به ۳۶ درصد، در مناطق شهری به ۳۴ درصد و در مجموع به ۳۴ درصد رسید.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: براساس آمار ۵۱ درصد از جمعیت غیرفعال کشور خانه دار و ۳۱ درصد محصل هستند، در استان ۳۶ درصد از جمعیت غیرفعال در مدرسه تحصیل و ۵۱ درصد خانه داری می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها