خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین در دیدار اساتید مدرسه علمیه صالحیه گفت: توجه به جلسات اخلاق در حوزه‌های علمیه ضروری است.
کد خبر: ۸۹۶۵۳۴۹
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار اساتید مدرسه علمیه صالحیه قزوین با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: پیش از حوزه علمیه قم، در حوزه علمیه قزوین معاونت پژوهش راه اندازی شد و این مهم ظرفیت بالای حوزه علمیه قزوین را نشان می‌دهد و امروز هم ضروری است نگاه ویژه‌ای به پژوهش در حوزه‌های علمیه داشته باشیم.
وی انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه را مطالبه جدی رهبری عنوان کرد و افزود: اگر انقلابی بودن و انقلابی ماندن و بصیرت افزایی در حوزه‌های علمیه با جدیت دنبال شود، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد و اجرای این معانی ره‌آوردهای بزرگی به همراه خواهد داشت.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: اگر انقلابی بودن در حوزه‌های علمیه با جدیت دنبال شود بصیرت نیز جدیت می‌یابد، بصیرت جدیت پیدا کند تعهد شکل می‌گیرد، تعهد اصلاح شود اخلاص توسعه می‌یابد و در نهایت اصلاح همه اینها کمک می‌کند تا اخلاق به معنای واقعی درست شود و درس و بحث شکل مطلوبی به خود بگیرد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین توجه به جلسات اخلاق در حوزه‌های علمیه را ضروری دانست و یادآور شد: امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه درس اخلاق داشتند و طلبه‌ها که در درس اخلاق حاضر می‌شدند تا جلسه بعد، تحت تأثیر فضای معنوی کلاس قرار داشتند.
وی اضافه کرد: امروز هم می‌باید مدارس را با این حال و هوا هدایت و طلبه‌ها را مستعد این فضا تربیت کرد و اگر این مهم جریانی فراگیر شود، همه با شوق پای درس‌های اخلاق خواهند نشست.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها