معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش لرستان گفت: ٨۶ هزار و ۳۹۴ بی‌سواد مطلق در استان وجود دارد پس نمی‌توانیم بگوییم به‌طور کامل پرونده بی‌سوادی بسته‌شده است.
کد خبر: ۸۹۶۵۳۷۶
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، هاشم دالوند صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملکرد لرستان فراتر از آمار ابلاغی تاکنون ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر را در سطح استان تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی  قرار داده‌ایم.

وی در ادامه  از وجود ٨۶ هزار و ۳۹۴ بی‌سواد مطلق در استان خبر داد و گفت: نمی‌توانیم بگوییم به‌طور کامل پرونده بی‌سوادی بسته‌شده است.


دالوند   عنوان کرد: رسانه‌ها به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی می‌توانند جلوی مفسده را بگیرند، همان‌گونه که خبرنگاران سبب صلح و همبستگی می‌شوند، می‌تواند در مقابله با دشمنان نظام با اطلاع‌رسانی دقیق دشمن را از دوست تشخیص دهند.


معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش لرستان بابیان این‌که ۹۲.۵ درصد جمعیت استان باسواد هستند و ٨۶ هزار و ۳۹۴ بی‌سواد مطلق هستند، اضافه کرد: از این میزان آمار بی‌سواد ۳۱ هزار و ۶۹۶ نفر مرد و ۵۴ هزار و ۶۹۷ نفر نیز زن هستند.

وی گفت:حجم ابلاغی استان برای برنامه های سوادآموزی در سال جاری 17هزارو 500نفر اعلام شده که از این تعداد ۹ هزار نفردر دوره سوادآموزی ، 7 هزار نفر در دوره انتقال و یک هزارو 500نفر در دوره تحکیم سوادآموزی است


معاون آموزش‌وپرورش لرستان بابیان این‌که سیاست‌های آموزش‌وپرورش را به‌خوبی اجرایی کردیم، درباره مراکز یادگیری محلی، بیان کرد: این مراکز در کشور و استان نوپاست و در استان هم تاکنون 14 مرکز یادگیری محلی راه‌اندازی شده که در آن مهارت‌های زندگی هم به سوادآموزان آموزش داده می‌شود.

وی  در رابطه با آموزش پناهدگان خارجی افزود:  در اردوگاه شهرستان ازنا ۲۰ تبعه خارجی تحت پوشش برنامه های سوادآموزی قرار گرفته است.


دالوند  به آموزش 41 مددجو در مراکز اصلاح و تربیت هم اشاره و اضافه کرد: یکی از سیاست‌های آموزش‌وپرورش در مراکز یادگیری محلی  آموزش مهارت‌ها به مدت ۱۲۰ دقیقه است.

وی  یکی از برنامه‌های نهضت سوادآموزی را  واگذاری سوادآموزی به بخش خصوصی برشمرد و ادامه داد: این مؤسسات بر اساس میزان سرانه از ما حقوق می‌گیرند؛ بر اساس هر قبولی  در دوره سوادآموزی ۱۲۰ هزار تومان؛ دوره انتقال ٨۴۰ هزار تومان و  دوره تحکیم ۱۳۰ هزار تومان  پاداش تعیین‌شده است و به‌عنوان تشویقی به هر سوادآموزی که موفق به اخذ مدرک شود ۱۴۴ هزار تومان  پاداش پرداخت خواهد شد  .

دالوند  به طرح نماز کلید بهشت اشاره و عنوان کرد: این طرح به‌صورت آزمایشی در آموزش‌وپرورش ناحیه 1 خرم‌آباد برگزار و در آن به 200 مربی توسط اساتید حوزه علمیه قم آموزش‌های لازم داده شد.

دالوند به همکاری خوب اداره سوادآموزی لرستان با برخی ادارات اشاره و خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی 18 هزار بروشور و پوستر به‌منظور آموزش در بحث سوادآموزی چاپ و توزیع می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان عنوان کرد: حدود 5 هزار و 500 آموزش‌دهنده نهضت در آزمون اینترنتی  توانمندسازی آموزش‌دهندگان شرکت کردند که 2 هزار و 800 نفر آن‌ها توانستند نمره قبولی از آزمون بگیرند که هدف از آن ارتقا توانمندی مربیان بوده و هیچ تعهدی برای استخدام افراد در این راستا وجود ندارد.

دالوند در پایان سخنان خود  افزود: در هفته سوادآموزی 19 برنامه مختلف در سطح استان برگزار می‌شود که ازجمله آن می‌توان به تجلیل از خانواده شهدا، تجلیل از چهره‌های موفق، غبارروبی قبور شهدا و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات