مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: تا پایان آذرماه سال جاری 40 واحد صنعتی از واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را به بانک‌ها جهت اخذ تسهیلات معرفی و مصوب شد.
کد خبر: ۸۹۶۵۳۸۲
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، بختیار رازانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اهداف پیش‌بینی‌شده در سال " اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال " عملکرد کمیته رونق تولید تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد تا پایان آذرماه سال جاری 40 واحد صنعتی از واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را به بانک‌ها جهت اخذ تسهیلات معرفی و مصوب کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان تصریح کرد: از این تعداد درخواست آمار پذیرش‌شدگان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی  تعداد 23 واحد با مبلغ 750/ 390 میلیون ریال برای سرمایه در گردش و تعداد 17 طرح با  مبلغ  144/271 میلیون ریال موفق به اخذ مصوبه بانکی و در حال طی کردن مراحل پایانی اخذ تسهیلات می‌باشند.

رازانی افزود: با توجه به آمار موصوف می‌توان نتیجه گرفت بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات بیشتر تمایل به سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی فعال و موفق جهت توسعه و رونق رادارند.

 وی عنوان کرد: این موضوع  می‌تواند ناشی از نگرش سیستم بانکی به دلیل معوقات، عدم موفقیت واحدهای نوپا و تازه تأسیس در رقابت با واحدهای باسابقه، روند رو به رشد جانشینی واحدهای صنعتی به دلیل تخلف در بازپرداخت تسهیلات، اشباع و رکود بازار و ترس روانی حاکم بر سیستم بانکی در استان‌های کمتر توسعه‌یافته و محروم و غیر صنعتی باشد.

رازانی اضافه کرد: به نظر می‌رسد در خصوص بهبود عملکرد  تسهیلات رونق می‌توان با فراهم کردن مشوقات لازم برای طرح‌های توسعه‌ای و افزایش توان ظرفیت تولید واحدهای صنعتی  موفق بتوان از سیستم بانکی بیشترین بهره را در جهت  اخذ تسهیلات برای صنایع فراهم نمود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات