خبرهای داغ:
استاندار قزوین گفت: مخاطب‌شناسی مهمترین و موثرترین راهکار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
کد خبر: ۸۹۶۵۳۹۳
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در دومین جلسه شورای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت استان، گفت: برای آشنایی بیشتر با فرهنگ ایثار و شهادت باید به سال‌های منجر به پیروزی انقلاب اسلامی برگردیم و ایثارگری‌ها و فداکاری‌هایی که در آن دوران اتفاق افتاده را مورد بررسی قرار دهیم و سپس راهکاری در ترویج این فرهنگ بین مردم بیابیم.
وی با بیان اینکه ماندگاری باورهای نظام، انقلاب و کشور ما بدون ایثار امکان‌پذیر نیست، افزود: ایثار ممکن است شهادت به دنبال داشته باشد ولی این مهم بالاترین حد ایثارگری است و می‌توان آن را در عرصه‌های مختلف زندگی پیدا کرد.
زاهدی گفت: ما باید به دنبال راهکارهایی برویم که اگر انقلاب و کشور ما هر جا نیاز به حمایت ماندگاری داشته باشد تک تک مردم ما با روحیه‌ و رفتاری که دارند همیشه آماده ایثار باشند.
استاندار قزوین با بیان اینکه ایثار در زوایای مختلف زندگی ما می‌تواند عینیت و تجلی پیدا کند، افزود: ایثارگری بیشتر مواقع در مقابله با دشمن مطرح شده ولی می‌توان در بسیاری موارد طی زندگی عادی ما وجود داشته باشد و قوت بگیرد.
رییس شورای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین گفت: باید به دنبال راهکاری باشیم که روحیه ایثارگری را در بین مردم زنده کنیم همانگونه که در دوران منجر به پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته و اکنون کمرنگ شده است.
این مسوول با بیان اینکه مخاطب‌شناسی مهمترین و موثرترین راهکار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، افزود: هر کاری که در ترویج این فرهنگ می‌خواهیم انجام دهیم باید مخاطب آن را پیدا کرده و بشناسیم تا بتوانیم موفق‌تر عمل کنیم که ما تاکنون اینگونه عمل نکردیم.
وی افزود: مخاطب‌شناسی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهمیت بسزایی برخوردار است تا بتوانیم این فرهنگ را به آیندگان انتقال دهیم به همین دلیل این موضوع باید در دستور کار ما باشد.
استاندار قزوین گفت: یکی از کارهای تاثیرگذار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده از هنر مانند موسیقی، تئاتر، شعر و هنرهای تجسمی است زیرا می‌تواند تاثیر عمیق‌تری در اشاعه‌یی این فرهنگ در جامعه داشته باشد.
این مسوول به سریال شوق پرواز اشاره کرد و گفت: این سریال در ذهن مردم تاثیرگذار بود زیرا به یک واقعه‌ی تاریخی استناد کرده بود به همین دلیل ماندگار شد.
رییس شورای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین افزود: تولید چنین سریال‌هایی که استناد به واقعه‌ی تاریخی داشته باشد تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد به همین دلیل باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود.
زاهدی افزود: در استان قزوین اتفاقاتی مانند 7 دی رخ داده که باید آنها را شناسایی کرد و فیلم و مستند ساخت زیرا این اتفاقات برای مردم ملموس و پذیرش آن بیشتر است و به عنوان سرگرمی تلقی نمی‌شود.
استاندار قزوین با اشاره به اینکه استان قزوین دارای شخصیت‌هایی از جمله شهیدان رجایی، بابایی، ابوترابی است، گفت: باید از سیره و زندگی این شخصیت‌ها نیز آثار هنری تولید کرد تا مردم بیشتر با آنها آشنا شوند.
وی به نوع ایثارگری‌های مختلفی که مردم در طول زندگی داشتند، اشاره کرد و افزود: این ایثارگری‌ها باید در قالب فیلم و مستند برای مخاطبان نمایش داده شود زیرا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاثیر دارد.
این مسوول با بیان اینکه المان‌های شهری نیز در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاثیر دارند، گفت: در زندگی روزمره مردم با مفاهیم و المان‌هایی روبرو می‌شوند که در ذهن آنها تاثیرگذاری بسیاری دارد.
زاهدی افزود: المان‌های شهری می‌تواند به صورت غیر مستقیم در ذهن مردم برای مهربان یا عصبانی بودن تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد به همین دلیل باید به طراحی آنها توجه ویژه‌ای کرد.
استاندار قزوین تقسیم کار مسوولان در چاپ کتاب با عنوان ایثار و شهادت را ضروری دانست و گفت: مسوولیت این کار را باید یک سازمان را بر عهده بگیرد تا از کارهای تکراری جلوگیری شود.
رییس شورای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین افزود: چاپ کتاب‌ها ممکن است امروز مخاطبان زیادی نداشته باشد ولی بعدها منشا مطالعات، پژوهش‌ها و تحلیل تاریخ ما خواهند بود به همین دلیل به آنها نیاز داریم و باید انجام دهیم.
وی در پایان از اعضای شورای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت خواست نظرات و راهکارهای خود را به دبیرخانه شورا ارسال نمایند تا بعد از جمع‌بندی، تصمیم‌گیری درستی در خصوص بهترین راهکار برای اشاعه‌ی این فرهنگ اتخاذ شود.
گفتنی است: در این جلسه هر یک از اعضای شورای یاد شده نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص موثرترین راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مطرح کردند.
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها