سردار حسین اسدالهی با بیان اینکه اسکان دائم مهمترین دغدغه ی مردم بعد از زلزله است، گفت: بیشترین خسارت به روستاها وارد شده که هم اکنون محل استقرار سپاه تهران بزرگ به منظور بازسازی است.
کد خبر: ۸۹۶۵۴۰۱
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ سردار حسین اسدالهی فرمانده لشکر عملیاتی 27 محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ پیرامون امداد رسانی سپاه تهران بزرگ در مناطق زلزله زده ی کرمانشاه گفت: در همان ساعات اولیه ی وقوع زلزله، کل مناطق آسیب دیده به چند محور تقسیم بندی شد و کار امداد رسانی شهرهای منطقه به یگان های ارتش و امداد رسانی به روستاها نیز به سپاه پاسداران سپرده شد.

وی افزود: در حال حاضر محدوده خدمت رسانی سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ از روستاهای کوئیک حسن آغاز و تا کانی عزیز (14 روستا) ادامه دارد. سعی ما بر این است که ضمن اعزام نیرو از نواحی و پایگاه های مقاومت بسیج در قالب گروه های جهادی، اکیپ های تخصصی نیز در یک بازه زمانی 8 تا 10 روزه به منطقه اعزام شوند. با این توصیف، ساماندهی و سازماندهی نیروهای امدادی به منظور ارائه بهترین خدمات به آسیب دیدگان، مساله ای بسیار مهم و ضروری است تا بتوانیم در صورت تحقق این مهم، ما نیز به تکلیف شرعی و انسانی خود جامه ی عمل بپوشانیم.  

اسدالهی درخصوص تهیه ی کانکس بعد از تامین مایحتاج اولیه ی مناطق زلزله زده گفت: به دلیل عدم امکان زندگی طولانی مدت در چادر، تامین کانکس یکی از مهمترین دغدغه های ماست لذا با رایزنی های مختلفی که با ارگان ها و نهادهای محلی داشته ایم و همچنین به کمک خیرین، در حال شناسایی نیازمندان و تهیه ی کانکس و تحویل آن ها به نیازمندان به ترتیب اولویت هستیم. 

نماینده ی سپاه تهران بزرگ در کرمانشاه با تاکید بر اینکه بیشترین خسارت به مناطق چندگانه ی روستای کوئیک وارد شده است افزود: اکیپ های مختلفی در حال فعالیت شبانه روزی هستند نظیر تیم های مهندسی که کار تخلیه و آواربرداری را انجام می دهند و تیم های بهداشت و درمان که بطور مداوم در حال سرکشی از مناطق بوده و سعی می کنند با تامین دارو و مایحتاج بهداشتی و همچنین معالجه بیماران، تسکینی بر دردهای آسیب دیدگان باشند. علاوه بر اینها با استقرار تیم های فرهنگی و روان شناسان متبحّر در منطقه سعی کردیم با اجرای برنامه های متنوع و فرح بخش، فضایی شاد و آرام و به دور از غم و افسردگی را برای گروه های کم سن و سال مهیا نماییم.   
 
فرمانده لشکر 27 عنوان داشت: درخصوص ساخت واحدهایی با متراژ 100 و 24 متری نیز از جانب سپاه تهران بزرگ اقداماتی صورت گرفته است و هم اکنون این سازه ها تا نیمه های مراحل ساخت پیش رفته اند لذا ما ضمن ارتباط مستمر با این 14 روستا، از ماموستاها و دهیاران این مناطق دعوت به عمل آورده ایم تا ضمن اولویت بندی نیازمندان ما را در واگذاری این واحدها به ایشان یاری نماید.
 
وی تصریح کرد: با عنایت به اینکه تامین آب و برق روستاها نیازمند توجه بیشتری است ما در ابتدا به شناسایی روستاهایی پرداخته ایم که دچار این مشکل هستند و در مرحله بعد با اعزام تیم مهندسی این سپاه، چشمه های آب آن ها را احیا کردیم تا مشکل آب شرب این مناطق حل شود.
 
سردار اسدالهی پیرامون سازماندهی درست نیروهای امدادی اشاره کرد: برای اینکه ما بتوانیم به تمامی روستاهای آسیب دیده خدمات یکسانی را ارائه دهیم هر کدام از صنف ها و اکیپ های امدادی در راستای تخصص خود اقدام به کمک رسانی می کنند. به عنوان مثال ناحیه مسلم بن عقیل یک آرایشگاه راه اندازی کرده است. سازمان دیگری وسایل برقی را فراهم می کند.گروه دیگری سرویس‌های بهداشتی را فراهم می کنند. عده ای برق را تامین می کنند و خلاصه هر کسی هر کاری از دستش بر می آید انجام می دهد. 
 
فرمانده لشکر 27 در پایان در رابطه با شیطنت های برخی افراد و رسانه های مغرض خاطر نشان کرد: عده ای سعی دارند که این همدلی و همیاری نیروهای انقلاب به مردم کشورشان را به گونه ای دیگر تفسیر کنند و ارزش این خدمات را پایین بیاورند ولیکن واقعیت مطلب اینست که مردم ما در این واقعه نشان داند فارغ از جهت گیری های سیاسی و تفاوت سلیقه ها، محکم پای کار ایستاده و در کنار یکدیگر همدل و همصدا هستند. دلیلی ندارد که برخی رسانه های غرض ورز و معاند بجای به تصویر کشیدن از خودگذشتگی ها و ایثارگری های شبانه روزی مردم و نیروهای ارزشی انقلاب اسلامی، کم و کاستی های احتمالی موجود در این امداد رسانی ها را بزرگ نمایی کنند. هرکس که منصف باشد می تواند به این مناطق بیاید و خدمات سپاه و بسیج را از نزدیک مشاهده نماید. بد نیست این افراد بیایند و ببینند بخشی از کسانی که در اینجا مشغول به خدمت اند همان مدافعان حرم اهل بیت علیهم السلام هستند که برای خدمت به مردم و وطن شان از فعالیت در هیچ میدان و عرصه ای دریغ نمی کنند و در همه حال پای کارند.
ارسال نظرات