در همایش وحدت بین حوزه و دانشگاه فارسان عنوان شد:
حوزه و دانشگاه با توجه به رسالتی که دارند به منزله دو بال و دو مرکز پیشرفت جامعه می باشند، که ناکارآمدی هریک می تواند موجبات شکست دیگری نیز باشد.
کد خبر: ۸۹۶۵۴۱۰
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت شهادت شهید مفتح به دست گروهک تروریستی فرقان و گرامیداشت روز وحدت بین حوزه و دانشگاه، همایشی تحت عنوان وحدت حوزه و دانشگاه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان فارسان در محل دانشگاه برگزار شد.

در این همایش جمعی از اساتید دانشگاهی و حوزوی به همراه روسای دانشگاه های سطح شهرستان فارسان از جمله؛ دانشگاه آزاد اسلامی، جامع علمی کاربردی، هنر و دانشگاه پیام نور حضور داشتند.

دکتر سلیمانی، رئیس دانشگاه پیام نور گفت: جامعه نیازمندی های بسیار گوناگون و متنوعی را دارد و دغدغه حوزه های علمیه عموما رفع نیاز های معنوی جامعه است و هدف دانشگاه ها نیز عمدتا حل مشکلات زندگی مادی و معیشتی جامعه است؛ لذا پیوند میان نیازهای مادی و معنوی، پیوند میان این دو نهاد را امری ناگزیر و اجتناب ناپذیر کرده است.

وی افزود: حوزه و دانشگاه با توجه به رسالتی که دارند به منزله دو بال و دو مرکز پیشرفت جامعه می باشند، که ناکارآمدی هریک می تواند موجبات شکست دیگری نیز باشد. همانگونه که امام راحل فرمودند؛ حوزه و دانشگاه باید باهم باشند و علم و تهذیب را باید در کنار یکدیگر به منزله دوبال بدانند که با یکی از آنها به تنهایی نمی توان پرید.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ملک پور، امام جمعه فارسان گفت: هدف از برگزاری این همایش در واقع این است که ما بپذیریم و بگوییم که دین و دنیا در تعارض نیستند؛ اما یکی از دلایلی که باعث شده تا این وحدت به شکوفایی و مرحله عمل نرسد این است که دو طرف از توانائی های خود و طرف مقابل شناخت کاملی ندارند.

وی افزود: در واقع اگر حوزه و دانشگاه بتوانند به شناخت کامل و جامعی از یکدیگر برسند می توانند به خوبی باهم تعامل کرده و این وحدت را جامه عمل بپوشانند.

ارسال نظرات