خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

انسان خلیفه خدا بر روی زمین است/خود را به کمتر از خدا نفروشیم

نماینده خبرگان رهبری در نشست اخلاقی و تربیتی که در حسینیه ثارالله برگزار شد گفت: قرآن هفتاد لایه دارد که کنکاش در این کتاب عظیم الهی نیازمند دانش بی نهایت می باشد .
کد خبر: ۸۹۶۵۴۷۱
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت الله علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه تاکستان در جمع پرسنل سپاه صاحب الامرعج ضمن اشاره به مفاهیم ظاهری و باطنی قرآن کریم گفت: در کتاب الهی معنای باطنی و ظاهری دارد و از جمله اشاراتی به شمس و قمر شده که تنها معنی ظاهری و ترجمه نمی باشد بلکه معنایی فراتر از این دارد که در علوم مختلف تفسیر و تاویل بدان پرداخته می شود.
وی در ادامه اظهار داشت: انسان چنانچه بر نفس خود غلبه کند به رشد و تعالی می رسد و شرط فهم قرآن نیزمهار نفس بوده تا ضمیر و باطن انسان به نور الهی منور شود انسان اگر خدا محور باشد به رشد و تعالی می رسد.
نماینده خبرگان رهبری در ادامه تاکید کرد: نفس انسان همانند آیینه شفافی بوده که با هر بار گناه لکه سیاهی به آن افزوده شده و زنگار می گیرد لذا شما پاسداران در لباس مقدس پاسداری علاوه برعزت و تهذیب نفس باید اخلاق و منش را در کنار نظامی گری طبق موازین اسلامی فرا بگیرد.
این مسئول تبیین کرد: انسان موجودیست که خداوند وی را خلیفه الله آفریده است و نباید خود را به کمتر از خدا بفروشد این موضوع اهمیت انسان الهی را می رساند که در قیامت هیچ مقامی برتر از انسان های الهی نیست، پس تا می توانید درهمه زمینه ها کاری انجام دهید که مورد رضایت خدای متعال باشد.
آیت الله اسلامی در بخش پایانی سخنان خود ابراز کرد: دنیا مسیر رسیدن به اخرت بوده و برای اینکه در این فرآیند با زحمت عبور کنیم نیازمند مهار نفس شرکش هستیم تا بتوانیم بر تمام علایق شیطانی فایق آییم، دنیا پر از لذت های چرب و شیرین بوده که خدای متعال برای همه آنها حدود شرعی تعیین کرده است و عدول از این فرامین می تواند انسان را از خدا محور بودن دور کند.
1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها