عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران آذربایجان شرقی با انتقاد از حذف یارانه ها گفت: بسیاری از خانواده ها با همین یارانه گذران زندگی دارند و دولت بهتر است به جای قطع یارانه، از هزینه های اضافی دولت کم کند.
کد خبر: ۸۹۶۵۵۴۴
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد حسن نژاد با انتقاد از حذف یارانه ها تصریح کرد: چرا با پیش بینی گران شدن بنزین، میزان یارانه ها افزایش پیدا نمی کند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس نمی توانند تغییری در لایحه بودجه ایجاد کنند اظهارداشت: لایحه باید درست نوشته شود وگرنه بعد از ابلاغ لایحه، نمایندگان قادر به تغییر ردیف بودجه ها نیستند.
حسن نژاد خاطرنشان کرد: یک میلیون و 200 هزار میلیارد تومان بودجه کل کشور است که 800 هزار میلیارد تومان بودجه شرکت های دولتی و 400 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی است و 40 هزار میلیارد تومان نیز بودجه عمرانی است که نیمی از آن محقق می شود.

دولت به جای قطع یارانه، هزینه های اضافی را کم کند
وی در ادامه جهت دهی افکار عمومی به سمت پیشرفت آذربایجان شرقی را خواستار شد و افزود: قدرت رسانه امروز برای مسئولان روشن شده است، وقتی رسانه ها روی مساله ای تمرکز می کنند، خط مشی مسئولان نیز نسبت به آن مساله تغییر می کند لذا مدیران استان باید قبل از ارائه لایحه به مجلس، با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مشورت کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه حجم نقدینگی کشور یک میلیون و 400 هزار میلیارد تومان است و 80 هزار میلیارد تومان این مبلغ، پول و مابقی حساب های بانکی است، گفت: باید دید سهم آذربایجان شرقی از این مقدار در شبکه های بانکی چقدر است.

ارسال نظرات